Saada vihje

Tallinn hakkab jälgima üleminekuklasside vaimset heaolu (1)

Copy
Klassiruum. Pilt on illustratiivne.
Klassiruum. Pilt on illustratiivne. Foto: Dids / Pexels

Tallinna haridusamet on koos partneritega välja töötanud akadeemilise ja vaimse heaolu seireprogrammi, mis aitab toetada koolitöötajate ja üleminekuklasside õpilaste heaolu, ennetada vaimse tervise probleeme ning jälgida akadeemilisi tulemusi.

Tallinna abilinnapea Aleksei Jašini sõnul on monitooringuplaani valmimine oluline samm eestikeelsele haridusele ülemineku protsessi toetamisel. «Lastevanemate suurim mure üleminekuprotsessi käigus on nende laste akadeemiline hakkama saamine ning vaimse tervise seisund. Meie eesmärk on saada laiapõhjaline ja numbriliste andmetega kinnitatud ülevaade õpilaste vaimsest heaolust ning teadmiste tasemest. Selle abil saame valida parimad meetmed, et toetada õpilaste õppeprotsessi ja vaimset heaolu veelgi süsteemsemalt,» ütles abilinnapea.

«Oleme loonud programmi, mis võimaldab andmepõhiselt hinnata, kuidas lapsed kohanevad ja arenevad, õppides täielikult eesti keeles. Esimesi tulemusi saame näha juba pärast õppeaasta lõppu ning need aitavad teha järeldusi ülemineku esimese aasta mõju kohta,» selgitas Jašin.

Tallinna haridusameti juhataja Kaarel Rundu ütles, et eestikeelsele õppele ülemineku õnnestumiseks on oluline, et oleks võimalik reaalajas näha õpilaste edenemist ning toetada neid sel teekonnal. «Tallinn on välja töötanud eestikeelsele õppele ülemineku kava ning seireprogramm on oluline täiendus, et saaksime lisaks õpetajate koolitamisele, keeleõppele, metoodilistele õppematerjalidele pakkuda haridusasutustele ka vaimse tervise tuge ning võimalust saada väga täpne ülevaade õpilaste edenemisprotsessist nii asutuse tasemel kui ka linna vaates tervikuna. Selle põhjal saame ka väga individuaalselt toetada haridusasutusi. On rõõm, et meie koostöö usaldusväärsete partneritega saab jätkuda,» rääkis Rundu.

Tallinna haridusamet on välja töötanud süsteemse monitooringuplaani, et saada terviklik ülevaade üleminekuklasside õpilaste eesti keele oskusest, akadeemilistest teadmistest ja vaimsest heaolust. Selleks laiendatakse koostööd haridus- ja tervisevaldkonna partneritega.

Haridus- ja noorteameti ning Tallinna Ülikooli kaasabil kavandatakse 1. ja 4. klasside õpilaste eesti keele arengu seiramist. Koostöös AlpaKids digiõppemängudega töötatakse välja akadeemiliste tulemuste monitoorimise arendust 1. klassidele, mis hõlmab keele valdkonda, matemaatikat ja ka loodusvaldkonda. Clanbeat koos Peaasi MTÜ-ga viivad läbi kooliperede heaolu seiret ning pakuvad koolidele praktilisi koolitusi, sekkumislahendusi ja tugimaterjale. Noorematele õpilastele suunatud Triumfland Saga on personaliseeritud teaduspõhine vaimse tervise ja heaolu õppemäng, mis aitab arendada sotsiaal-emotsionaalseid oskusi ning toetab laste vaimset toimetulekut üleminekuperioodil.

Esimesi tulemusi analüüsitakse 2025. aasta suveks, et teha andmepõhised järeldused ja kavandada järgmised tugimeetmed.

Tallinna haridusamet jätkab koostööd haridus- ja terviseekspertidega, et tagada üleminekuklasside õpilaste sujuv kohanemine eestikeelse õppekeskkonnaga ning pakkuda neile vajalikke toetavaid lahendusi.

Tallinna eelarves monitooringu ja tugimeetmete rahastamiseks on planeeritud ligikaudu 324 000 eurot.

Tagasi üles