Tallinna haridusameti võimendatud õpetaja projekt pakub haridustehnoloogia abil lahendust õpetajate puudusele - nimelt asuvad konkursi korras leitavad õpetajad panema kokku veebipõhiseid matemaatikakursuseid põhikooli lõpuastmele, mida on juba järgmisel kevadel võimalik pakkuda korraga mitme kooli õpilastele.
Uus algatus paneb õpetajad andma matemaatikatundi korraga mitme kooli õpilastele (1)
Tallinna abilinnapea Aleksei Jašini sõnul toetab võimendatud õpetaja projekt ka eestikeelsele haridusele üleminekut. «Projektiga soovitakse luua veebikursused, mis sobivad erineva tasemega lastele ja ka üleminekukoolide õpilastele. Pikas perspektiivis annab see olulise panuse haridusliku võrdsuse suurendamisse,» rääkis Jašin.
Võimendatud õpetaja projekti raames luuakse veebipõhised kursused, mis vastavad uuendatud riiklikule õppekavale ning võimaldavad koolidel pakkuda oma õpilastele kvaliteetset ja kaasavat õpet ka õpetajate puuduse või ülekoormatuse korral.
Esmalt keskendutakse matemaatikale
Tallinna haridusameti juhtivspetsialisti Tiiu Tommula sõnul keskendutakse algatuse esimesel aastal 7.-9. klasside matemaatikale, sest nende õpetajate leidmine on koolidele üks suuremaid väljakutseid. «Edukus reaalainetes mõjutab noorte hariduslikke võimalusi väga palju, kuid headest matemaatikaõpetajatest on suur puudus. Haridustehnoloogia abil on soov jõuda selleni, et üks õpetaja saaks üle veebi kaasata korraga mitme kooli õpilasi,» kommenteerib Tommula.
Projekti toetab Skaala Impact MTÜ, mille projektijuht Maria Rahamägi-Suits selgitas, et võimendatud õpetaja annab üle veebi korraga tunde vähemalt 60 õpilasele kolmest erinevast koolist üle Eesti. «Selle mudeli järgi on õpetajatel võimalik kaasata korraga oluliselt rohkem õpilasi. Õppimise vastutus liigub rohkem õpilasele, aga tänu sellele kasvab ka õpilase iseseisvus ja tegevusvõimekus,» kommenteeris Rahamägi-Suits.
Pilootprojekti oodatakse jaanuari alguseni kandideerima õpetajaid kolme- kuni viieliikmelistes tiimides, kes on valmis välja töötama veebipõhised kursused kolmanda kooliastme matemaatika valitud teemadel. Kolmele väljavalitud tiimile pakutakse kursuse loomiseks 8000-eurost toetust, mis võimaldab tiimidel ette valmistada kursuse sisu ning see kevadel esmakordselt ellu viia.
Õpilased saavad ka tagasisidet
Veebitunnid toimuvad klassiruumides samaaegselt ning koolis olev õpetaja või abiõpetaja on toetavas rollis, ühendades klassi veebitunniga ning hallates kohapeal õpilasi. Kursuse õppetöö ehitatakse üles nii, et õpilased saaksid igas veebitunnis mitu korda aktiivselt vastata ja ka tagasisidet.
«Piloodi tagasihoidlikum eesmärk on jõuda vähemalt 300 õpilaseni, aga loodavate kursuste potentsiaal on kindlasti palju suurem. Meie ootus on see, et pärast kevadet suudavad tiimid jätkata enda loodud kursuste pakkumist iseseisvalt. Kui esimesed kursused on edukalt tehtud, siis plaanime avada konkursid ka teisi teemasid katvate kursuste loomiseks,» lisas Rahamägi-Suits.
Konkursile kandideerimise tähtaeg on 31. detsember. Detsembris ja jaanuaris viiakse kõikide huviliste jaoks läbi töötoad, kus varem veebipõhiseid kursuseid loonud ja õpetanud koolitajad ja õpetajad jagavad enda kogemusi ja teadmisi veebipõhise õppe kohta.
Skaala Impact (varasema nimega Taavet+Sten Tulevikufond) loodi 2022. aastal eesmärgiga koondada ühe katuse alla fondi partnerluse ühiskondliku mõjuga investeeringud, toetused ja annetused. Toetatakse kolme valdkonda: haridus ja noorte vaimne tervis, ettevõtlikkuse innustamine ja vabaduste kaitse.