Koolijuhid asuvad ellu viima lahendusi alustavate õpetajate toetuseks

Copy
Koolijuhid saavad motiveerida õpetajaid jätkama, pilt on illustratiivne.
Koolijuhid saavad motiveerida õpetajaid jätkama, pilt on illustratiivne. Foto: Sander Ilvest

MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool ja Heateo Haridusfond käivitavad uue arenguprogrammi koolide juhtimismeeskondadele, et poole aasta jooksul töötada välja ja viia süsteemselt ellu tegevusi alustavate õpetajate toetamiseks nende esimesel tööaastal.

Andmed näitavad, et esimest korda elus õpetajatöö alustajaid on igal aastal järjest rohkem, 2023/2024 õppeaastal oli neid näiteks 1385. Paraku lahkub iga neljas alustav õpetaja koolist enne teist õpetaja-aastat. Üks olulistest lahkumisotsuse põhjustajatest on ebapiisav tugi sisseelamisperioodil. Kiire lahkumise pidurdamiseks ja jätkamise toetamiseks saaks aga teadlikumalt ja süsteemsemalt kujundada õpetajate töö- ja arengukeskkonda alates nende tööle tulemisest kuni lahkumiseni.

«Uus arenguprogramm kannab nime Alustavat õpetajat toetava kooli hüppelaud. Meie suur eesmärk on selle abil toetada koolides kvaliteedihüpet õpetajate töökogemuse kavandamisel ja strateegilises personalijuhtimises,» ütles Triin Noorkõiv, MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool tegevjuht. «Oleme väga rõõmsad ja tänulikud, et koostöös Heateo Haridusfondiga saame kaua küpsenud mõtte ellu viia ja aidata tugevamalt kaasa Eesti õpetajate järelkasvu väljakutse lahendamisele.»

Heateo Haridusfondi juhi Kadri Väljaste sõnul on kool üsna nõudlik töökeskkond, kus alustavale õpetajale kulub ära igakülgne tugi, mis aitab esimese paari aasta jooksul tekkivate väljakutsetega toime tulla. «Samas on näiteks erasektoris kasutusel palju häid võtteid uute töötajate sisseelamise toetamiseks ja heaolu tõstmiseks, mida on lihtsasti võimalik kooli üle tuua ning mis ei nõua ka eraldi rahalisi ressursse - seda on kinnitanud meie viieaastane kogemus haridusjuhtide praktikaprogrammiga,» ütles Väljaste.

«Uuest aastast startiva arenguprogrammi fookuses on õpetaja heaolu ja arengu toetamine ning loodame, et kooli juhtkondade ja mentorite koostöös sünnivad head lahendused, mis aitavad õpetajaid koolis hoida ja end toetatuna tunda,» lisas Väljaste.

Arenguprogrammi on oodatud kandideerima koolide juhtimismeeskonnad kaheliikmeliste tandemitena. Poole aasta jooksul toimub kuus koolituspäeva ning vahepealsel ajal saab iga kool töötada mentoriga. Programmi elluviimisesse panustavad Eesti tunnustatud tööandjate juhid ja personalijuhid, näiteks toimub programmi avakohtumine koos Helmese juhtidega.

Programmi esimesse lendu kandideerimise tähtaeg on 2. detsember ja avakohtumine leiab aset 21.-22. jaanuaril. Järgmine lend on kavas juba 2025. aasta sügisel.

Tagasi üles