Saada vihje

Algavad õpetajatele mõeldud lõimitud aine- ja keeleõppe koolitused (3)

Copy
LAK-õppe koolitaja ja Tallinna Ühisgümnaasiumi inglise keele õpetaja Kati Bakradze-Pank ütleb, et LAK-õppe meetod võimaldab hoida ainet fookuses, ent samas käsitleda keelt kui vahendit mõistete selgitamiseks või teemast aru saamiseks ja seoste loomiseks.
LAK-õppe koolitaja ja Tallinna Ühisgümnaasiumi inglise keele õpetaja Kati Bakradze-Pank ütleb, et LAK-õppe meetod võimaldab hoida ainet fookuses, ent samas käsitleda keelt kui vahendit mõistete selgitamiseks või teemast aru saamiseks ja seoste loomiseks. Foto: Erakogu

Eesti Keele Instituut (EKI) alustab lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK) koolitustega, et toetada õpetajaid mitmekeelses õpikeskkonnas õpetamisel.

EKI projektijuhi Maria Kihlevelti sõnul on LAK-õppe metoodika tõhus vahend, mille kaudu saab omandada keele- ja aineteadmisi samal ajal ja ühtlasi arendada ka õpioskusi. «Selle rakendamine koolides muudab õppeprotsessi praktilisemaks, huvitavamaks ja sisuliselt toetavamaks, aidates õpetajatel õpetada paremini just neid õpilasi, kelle emakeel ei ole eesti keel,» rääkis ta.

LAK-õppe meetod annab õpetajatele vajalikud tööriistad ja oskused, et õpetada erinevaid aineid eesti keeles, pakkudes samas tuge ja motivatsiooni mitmekeelse taustaga õpilastele. «LAK-õpe aitab arvestada eri tausta ja keeltega õpilaste vajadusi,» lisas Kihlevelt.

Näiteks võib bioloogiatunniks õppida õpetaja kasutama illustratsioone, lihtsustatud sõnastikke ja näitlikustamist. «Seda selleks, et aidata õpilastel mõista keerulisemaid termineid nagu «rakumembraan» või «ainevahetus». Samamoodi võib matemaatikaõpetaja õppida kasutama rohkem visuaale ja lihtsustatud keelt, et raskemaid tehteid paremini selgitada,» tõi Kihlevelt näiteid koolitusel omandatavatest oskustest.

LAK-õppe koolitaja ja Tallinna Ühisgümnaasiumi inglise keele õpetaja Kati Bakradze-Pank sõnas, et selline meetod võimaldab hoida ainet fookuses, ent samas käsitleda keelt kui vahendit mõistete selgitamiseks või teemast aru saamiseks ja seoste loomiseks. «Õpetajad on aineõpetajana justkui ka keeleõpetajad, mis on selle koolituse läbiv fookus ja ka õpetaja enda vastutus,» ütles ta.

Bakradze-Pank lisas veel, et kui õpetada ja õppida läbi tunnetuslike protsesside, on õpitegevus tähendusrikkam nii õpilasele kui ka õpetajale. «Läbi laienenud sõnavara areneb õpilane järgmisele tasemele, seda toetab ka LAK-õppe meetod,» selgitas ta.

Registreerimine on avatud selle aasta novembris ja tuleva aasta jaanuaris algavatele LAK-õppe koolitustele, mis toimuvad Tallinnas, Tartus ja Narvas. Koolitusi pakutakse üldhariduskooli aineõpetajatele, klassiõpetajatele, lasteaiaõpetajatele, lisaks ka kutsehariduse ning huvikoolide õpetajatele ja noorsootöötajatele, et tutvustada meetodi põhimõtteid ja toetada nende rakendamist mitmekeelses hariduskeskkonnas.

LAK-õppe põhimõtete koolitusi kaasrahastab Euroopa Liit.

Tagasi üles