4. klasside aineõpetajad saavad eestikeelsele õppele üleminekul praktilist tuge

Copy
Õpetajad saavad eestikeelsele õppele üleminekul tuge
Õpetajad saavad eestikeelsele õppele üleminekul tuge Foto: Eesti Keele Instituut

Eelmisel nädalal, 19.–20. septembril kogunesid Tallinnas varasema vene õppekeelega ja kakskeelsete koolide 4. klassi matemaatika ja loodusõpetuse õpetajad ning klassiõpetajad, et saada praktilisi teadmisi ja metoodilisi lahendusi sellest, kuidas õpetada loodusõpetust ja matemaatikat eesti keeles.

Tallinnas toimunud ühisseminar on üks osa kuuest moodulist koosnevast koosloomeseminaride sarjast, mille eesmärk on toetada õpetajaid eestikeelsele õppele üleminekul.

Eesti keele kui teise keele õpetajate liidu juht Ingrid Prees rõhutas, et aineõpetaja jaoks on üks suurimaid väljakutseid tasakaalu leidmine aine ja keele õpetamise vahel. «Peale ainealaste teadmiste peavad õpetajad arendama ka õpilaste eesti keele oskust, sest iga õpetaja on keeleõpetaja. Keele ja aineõpetaja koostöö aitab õpilastel õpitust paremini aru saada,» sõnas ta ja lisas, et seminaridega jagatakse õpetajatele praktilisi tööriistu ja metoodikaid, kuidas seda teha, luues kindla vundamendi edasiseks õppetööks.

Näiteks keskendusid matemaatika koolitajad tunni häälestusele, olemasolevate teadmiste ja kogemuste kaardistamisele, seoste loomisele lõimitud aine- ja keeleõppe sisu ning põhimõtete õpetamisega, pakkudes mudeleid õppimise aktiveerimiseks ning koostöiseks õppeks. Loodusõpetuses arutati läbi lõimitud aine- ja keeleõppe põhipunktid ning analüüsiti üht lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK) tundi. Järgides LAK-õppe põhimõtteid, valmistati üheskoos ette üks ainetund.

Eestikeelsele õppele ülemineku juht Ingar Dubolazov tõi välja, et praktiliste oskuste jagamine on oluline, sest paljud õpetajad puutuvad esimest korda kokku väljakutsega õpetada oma aineid täielikult eesti keeles. «Seminarisari annab õpetajatele vajaliku kindluse ja oskused, et toetada oma õpilasi parimal võimalikul viisil, võimaldades neil uues keelekeskkonnas õppeprotsessiga edukalt toime tulla.»

Ühiste kohtumiste üks olulisemaid eesmärke on soodustada õpetajate vahelist koostööd ja kogemuste jagamist, et tekiks kvaliteetsete õppematerjalide- ja metoodikate üheskoos loomise, arendamise ja jagamise harjumus.

Koosloomeseminarid toetavad Eesti haridussüsteemi olulist eesmärki viia õppetöö vene- ja kakskeelsetes koolides järk-järgult üle eesti keelele, pakkudes õpetajatele konkreetseid tööriistu ja teadmisi erinevate väljakutsetega toimetulekuks.

Seminaride sari on valminud Eesti Keele Instituudi, haridus- ja teadusministeeriumi ning Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liidu koostöös, et toetada õpetajaid eestikeelsele õppele üleminekul.

Tagasi üles