Sel nädal alustavad viiendat hooaega õpetajate rahatarkuse mentorklubid, kuhu seekord on registreerunud üle 360 huvilise.
Rahatarkuse mentorklubid õpetajatele alustavad viiendat hooaega
Õpetajate ülekaalukas huvi rahateadmiste vastu osutab ühiskonnas suurenenud laiemale nõudlusele finantskirjaoskuse õppe järele.
«Mentorklubid on aasta-aastalt üha populaarsemad ja tuleb tõdeda, et nõudlus on suur,» märkis rahandusministeeriumi rahatarkuse koordinaator Marge Aasalaid. «Sel aastal täitusid kohad mõne nädalaga ja mitmed huvilised jäid ukse taha. Ka esmakordselt avatavasse edasijõudnute gruppi võtsime vastu plaanitust rohkem soovijaid,» rääkis Aasalaid.
Raha teema on üha olulisem
Tema hinnangul peegeldab see ka ühiskondlikku tellimust. «Lastel ja noortel on nii koolis kui väljapool ootus rahateemadel targemaks saada ja vajadus aina kasvab. See eeldab, et meil on õpetajaid, kes soovivad ning oskavad neid teadmisi jagada,» selgitas Aasalaid. «Huvi rahatarkuse koolituse vastu on tegelikult juba praegu suurem, kui meie ära suudame teenindada. Seepärast on oluline, et rahatarkus jõuaks ka ülikoolides õpetajate ja täiendkoolituse õppekavva.»
Selle aasta klubides pakutakse õpetajatele kaht erinevat taset. Tavapäraste mentorklubide kõrval alustab ka grupp edasijõudnutele, kes on enamasti mentorprogrammi läbinud ja juba rahatarkust õpetavad. Kohtumised toimuvad veebis, kokku osaleb 85 õpetajat üle Eesti. Räägitakse elukestvast investeerimisest, finantsvabadusest ja rahalisest heaolust, õpetajana ettevõtlusega alustamisest ning jagatakse häid praktikaid ja kogemuslugusid. Oluline fookus grupiaruteludes on ka rahatarkuse õpetamisel koolis-lasteaias. Kõnelevad investorid ja ettevõtjad, aga ka investoritest õpetajad, õpilased ning koolijuhid.
Enim osalejaid Tallinnast ja Tartust
Traditsioonilistes rahatarkuse mentorklubides osaleb 11 grupis kokku 270 haridusvaldkonna töötajat, kes omandavad klubis teadmisi esmakordselt. Rekordarv osalejaid on seekord Tallinnas ja Tartus, kus mõlemas alustab kolm gruppi. Kõneletakse eelarve koostamisest, analüüsimisest, eesmärkide seadmisest, targast majandamisest, säästmisest, laenudest, investeerimisega alustamisest, pensionisüsteemist, lisaks jagavad õpetajatest praktikud oma kogemuslugusid.
Rahatarkuse mentorklubide eesmärk on koolitada õpetajaid, et nad saaksid juurde väärtuslikke teadmisi ka iseenda jaoks ja tunneksid end õpilastele rahatarkuse õpetamisel enesekindlamalt. Mentorklubi on tänaseks läbinud juba üle 500 õpetaja.
Klubide kohapealset tegevust koordineerivad maakondlike arenduskeskuste koordinaatorid, nende tegevust rahastatakse meetme Atraktiivne piirkondlik ettevõtlus ja elukeskkond vahenditest. Finantskirjaoskust arendatakse rahandusministeeriumi eestvedamisel elanike finantskirjaoskuse edendamise programmi «Rahatark Eesti. Eesti elanike rahatarkuse strateegia aastateks 2021–2030» kaudu.