Haridusteaduste instituut avab õppeaasta rekordarvu tudengitega

Copy
Tartu Ülikooli peahoone.
Tartu Ülikooli peahoone. Foto: Kristjan Teedema

Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis alustab sügisel õpingutega rekordiliselt 517 uut tudengit, kes moodustavad pea 11 protsenti kõigist värsketest Tartu Ülikooli tudengitest.

Esmaspäeval, 2. septembril algusega kell 12 toimub instituudis esimest korda meeleolukas õppeaasta avaüritus, et uuele kooliaastale mõnus hoog sisse anda.

Sisseastumisel oli kõige populaarsem koolieelse lasteasutuse õpetaja sessioonõpe, kus ühe õppekoha kohta esitati 7,1 avaldust. Samuti oli suur huvi nii eripedagoogika ja logopeedia bakalaureuseõppe kui ka magistriõppe vastu, kus konkurss oli 5,3 avaldust õppekohale. Mõlemad erialad on ka kogu ülikooli avalduste edetabeli tipus. Kokku esitati haridusteaduste instituuti õppima asumiseks 1943 avaldust. Õpetajakoolituse vastu on suur huvi olnud juba mitmendat aastat: kui mullu kasvas avalduste arv kolmandiku võrra, siis sel aastal suurenes see veel kümnendiku võrra.

«Juba mitmendat aastat oleme avanud tavapärasest enam kohti õpetajaks õppimiseks ja suur rõõm on tõdeda, et jätkuvalt leidub palju häid kandidaate kõigile neile kohtadele,» lausus haridusteaduste instituudi juhataja Margus Pedaste.

Ta lisas, et instituut on suurema hulga tudengite õpetamiseks igati valmis. Viimasel aastal on avatud hulganisti uusi õppejõudude ametikohti ja sügisest alustab Euroopa Sotsiaalfondi toel külalislektorite programm. Ka toimib hea koostöö ligi paarisaja praktikuga ning paljude õppeassistendina toimetavate üliõpilastega.

«Meie õppekorraldusspetsialistid on imeväel leidnud paindlikult võimalused tunniplaani koostamiseks nii meie uue õppehoone kui ka ülikooli teiste õppehoonete võimalusi kasutades. Targalt rakendame ka digiõpet ja muidugi toetame üliõpilaste ennastjuhtivust ja koostööd, mis aitavad kõik õpiväljundid väga hästi saavutada,» ütles Pedaste.

Sel suvel instituudi bakalaureusena lõpetanud Teele Kanarbik otsustas edasi õppima asuda eripedagoogika ja logopeedia magistrantuuris, sest soovib tulevikus kindlasti eriala spetsialistina töötada ja selle jaoks on vajalik magistrikraad.

«Mind motiveeris kandideerima suur kirg ja huvi õpitava eriala vastu. Lisaks on meie osakonna õppejõud ja töötajad väga toetavad, tudengisõbralikud ning oskuslikud oma eriala spetsialistid, kelle käe all õppida on suur au. Õppejõud oskavad luua väga positiivse õpikeskkonna nii, et õppimine on paeluv,» märkis Kanarbik.

Ta ootab algavatelt õpingutelt põnevaid erialaseid teadmisi, praktilisi kogemusi, sõbralikku atmosfääri ning toetavaid ja rõõmsameelseid kursusekaaslaseid.

Haridusteaduste instituudi õppijate seas on väga palju neid, kes juba töötavad koolis või lasteaias. «Anname olulise panuse, et suurendada kvalifitseeritud õpetajate osakaalu tööturul. Samas on õpetajate põua leevendamiseks ülikooli panusest vähe. Õpetajaid peavad ootama atraktiivsed töökohad – see tähendab, et peame kogu ühiskonnaga õpetaja ametit veelgi selgemalt väärtustama,» märkis Pedaste.

Ta lisas, et ettevalmistus ülikoolis, suhtumine ühiskonnas ja kultuur koolis või lasteaias on need, mis üheskoos leevendavad õpetajate nappust.

Tagasi üles