Ida-Viru lasteaednikud kogunevad keeleliselt rikka õpikeskkonna loomiseks (1)

Copy
Lasteaia keelekümblusrühm
Lasteaia keelekümblusrühm Foto: Haridus- ja teadusministeerium

Narvas toimub teisipäeval Ida-Virumaa lasteaedade koostööseminar «Keeleliselt rikas õpikeskkond – mõtleme ja tegutseme lapsest lähtuvalt», millel keskendutakse tervikliku ja keeleliselt rikka õpikeskkonna loomisele lasteaias.

Eestikeelsele haridusele üleminek alushariduses toob kaasa mitmeid sisulisi väljakutseid, mis ei puuduta vaid kvalifitseeritud õpetajate leidmist või õppekeele muutumist lasteaias. Üks suurimaid väljakutseid Ida-Virumaa lasteaedades on eestikeelse ja keeleliselt rikka õpikeskkonna loomine lastele, kel on muu kodukeel või kelle kodupiirkonnas elab vähe eesti keelt emakeelena kõnelejaid. Lapsest lähtuva ja keeleliselt rikka õpikeskkonna loomiseks on oluline seda terviklikult mõtestada, kavandada ja ellu viia kõigis lasteaiaelu valdkondades, kaasates sellesse kogu lasteaiapere ja lapsevanemad.

Seminaripäeva arutelusid juhivad kogenud keelekümbluskoolitajad ja õpetajad Lea Maiberg ja Malle Trummar. «Õpikeskkonnal on keele omandamisel oluline roll, sest selle kaudu saab õpetaja tekitada lastes huvi keele vastu ning motiveerida neid keelt omandama. Keeleliselt rikas õpikeskkond laiendab laste sõnavara, arendab suulist ja kirjalikku keeleoskust, aitab lapsel ennast paremini väljendada ja loob ka tulevikuks paremad eeldused erinevates olukordades toimetulekuks,» ütles Trummar.

Lea Maiberg lisas, et teema olulisus seisneb ka õpetajate toetamises. «Ühiskonna ja iseenda pandud survest kardavad õpetajad, et kui nad kohe ei suuda luua ideaalset eestikeelset keskkonda, on nad läbi kukkunud ja veavad «oma» lapsi alt. Ideaalne õpikeskkond ei saa aga kunagi valmis. See on protsess, mida luuakse koos lastega, ja selle käigus õpivad kõik osapooled,» ütles Maiberg.

Eesti lasteaedade täielik üleminek eestikeelsele õppe- ja kasvatustegevusele toimub 1. septembril. Seminaripäeva korraldab Tartu Ülikooli eetikakeskus programmi «Väärtuspõhise hariduskultuuri kujundamine kohalikus omavalitsuses eestikeelsele haridusele ülemineku toetamiseks» raames, mida toetab haridus- ja teadusministeerium.

Tagasi üles