Koolinoored kogusid liikumiskampaanias üle 700 miljoni sammu

PM Haridusportaal
Copy
Eriti aktiivne liikuja oli Kihnu kooli pere.
Eriti aktiivne liikuja oli Kihnu kooli pere. Foto: Eesti Terviserajad

Eesti Terviseradade ja liikumisäpi FitSphere oktoobris korraldatud liikumisväljakutse «Sügissammud 2023» tõi liikuma ligi 7000 noort – väljakutsest võttis osa pea 800 klassi kahesajast koolist, kampaania käigus tehti kokku üle 700 miljoni sammu.

Keskmiselt kogusid ühe õpilase kohta kõige rohkem samme Kihnu kool, Alavere põhikool ja Kanepi gümnaasium. Klasside arvestuses olid võidukad Tallinna Linnamäe vene lütseumi 9B klass ja Tallinna Järveotsa gümnaasiumi 8C klass, kus mõlemas koguti üle kaheksa miljoni sammu, ning Jakob Westholmi gümnaasiumi 9C klass, kus tehti üle viie miljoni sammu. Parimaid koole premeeritakse lauatennise ja Cornhole'i mängudega ning aktiivseimad klassid saavad auhinnaks spordipoodide kinkekaardid.

Kihnu kooli direktor Õie Merimaa sõnas, et jalutamine on nende õpilastele igapäevane, sest saarel puudub ühistransport ja lapsed liiguvadki kooli jala või jalgrattaga. «Sammumine saarel on ainult puhas nauding. Värske männimetsa lõhn, oktoobrikuiselt soojad meretuuled, hingematvad loojangud ja sõprade seltsis jalutamine tekitas mõnusa rutiini. Oleme sammujate üle väga uhked. Siinkohal on meie kooli tunnuslause ka kõigile innustuseks – Kihnu Kuõel ond kõegõ ies, siolõ silmäd ede tieb!» lisas Merimaa.

Eesti Terviseradade juhataja Assar Jõepera tõi välja, et atraktiivsed kampaaniad innustavad noori liikuma. «Aju-uuringud näitavad, et mida rohkem noored liiguvad, seda paremini omandavad nad uusi teadmisi. Ühtlasi aitab füüsiline aktiivsus parandada keskendumisvõimet ja loovust ning olla tervem. On väga rõõmustav näha, et kampaaniaperioodil «Sügissammud 2023» kõndisid Eesti koolinoored rohkem kui pool miljonit kilomeetrit, mis on võrdne 14 tiiruga ümber Maa. Ja seda mitte suvel, vaid oktoobris, kui üldiselt eelistatakse tubaseid tegevusi,» lisas Jõepera.

Väljakutses kutsuti kaasa lööma Eesti kõikide koolide 5.–12. klasse ning samme koguti oktoobrikuu jooksul. Noorte aktiivset liikumist lükkasid suursponsorina tagant Swedbank ja peatoetajana Mesikäpp. Lisaks toetasid kampaaniat Actimel, Energia Avastuskeskus, Eesti Energia ja Merko. Hoogu lisasid ka Eesti Koolispordi Liit ja Liikuma Kutsuv Kool.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles