Meediapädevuse nädal keskendub laste meediateadlikkuse tõstmisele

Copy
Tänapäeva noorte ees on avatud väga kirev meediaruum.
Tänapäeva noorte ees on avatud väga kirev meediaruum. Foto: Konstantin Sednev

Esmaspäeval startiv üleriigiline meediapädevuse nädal keskendub tänavu praktiliste teadmiste ja oskuste jagamisele, kuidas kirevas info- ja keeleruumis tegutsevate laste meediapädevust arendada.

Haridus- ja teadusministeeriumi kantsleri Kristi Vinter-Nemvaltsi sõnul on praegu rohkem kui kunagi varem tarvis osata eristada fakti ja arvamust, kontrollida infoallikaid ning saada aru sõnumite varjatud eesmärkidest.

«Praeguste laste lapsepõlv on nende vanemate omast digitehnoloogia kiire arengu tõttu teistsugune. Täiskasvanutena oleme laste kasvatajatena olukorras, kus me ise lastena pole olnud,» ütles Vinter-Nemvalts. «Tehnoloogia on kujundanud nii kultuuri- kui ka kogemusruumi. Muutuv meedia- ja teabemaastik nõuab, et õpilased leiaksid, haldaksid, mõistaksid, looksid ja levitaksid teavet paremini, kasutades digitehnoloogiat ohutult ja vastutustundlikult.»

Meediapädevuse nädala tähtsündmus on Eesti Rahvusraamatukogu korraldatav meediapädevuse aastakonverents «Meediaharidus 2.0: ära usu hundijuttu!» 25. ja 26. oktoobril Tartus, kus oma ala praktikud jagavad kogemusi õpetajate, noorsootööspetsialistide ja raamatukoguhoidjatega.

Teist aastat järjest toimub konkurss «Otsime parimat meediapädevuse õpetajat!», mille eesmärk on tunnustada inimest, kes on leidnud aega, et tegelda meedia- ja infoteadlikkuse ning pädevuse edastamisega. Laureaadi nime tehakse avalikukus 25. oktoobril Tartus.

Üleriigilist meediapädevuse nädalat korraldab haridus- ja teadusministeerium koos riigikantselei ja meediapädevuse võrgustikuga. Meediapädevuse nädalal toimub ka UNESCO meediapädevuse nädal. 

Meediapädevuse edendamisele suunatud sündmused on leitavad haridus- ja teadusministeeriumi kodulehelt. 24. oktoobril ilmub Õpetajate Lehes meediapädevuse erileht, mis mis avab teemat erinevate nurkade alt.

Tagasi üles