200 õpetajat üle Eesti hakkas rahatarkust omandama

PM Haridusportaal
Copy
Õpetaja. Pilt on illustratiivne.
Õpetaja. Pilt on illustratiivne. Foto: Marko Saarm

Sel nädalal alustasid uut hooaega õpetajate rahatarkuse mentorklubid, kuhu suve jooksul registreerus üle 200 osaleja.

Neljandat aastat korraldatava ettevõtmise raames õpivad õpetajad rahatarkust, et tunda end rahaasjades kindlamalt ja saadud teadmisi ka õpilastele edasi anda.

Hiljutine finantskirjaoskuse uuring näitab, et eestlaste rahatarkus on jõudnud rohkem käitumisse, inimesed omavad sääste ja investeerivad erinevatesse varaklassidesse.

«Finantsteadmiste edasiandmine kooliprogrammis on vajalik ja tänuväärne töö. On suurepärane, et õpetajad tahavad ise rahatargemaks saada ning nügida selles suunas ka oma õpilasi, luues tulevikuks olulise teadmiste baasi,» märkis rahandusminister Mart Võrklaev. «Mida rahatargemad on riigi kodanikud, seda kindlam on meie inimeste ja riigi tulevik.»

Rahandusministeeriumi rahatarkuse eestvedaja Marge Aasalaidi sõnul saavad hoiakud alguse varasest east, mistõttu on õpetajate roll rahatarkuse edendamisel ülioluline ning nende ettevalmistus tähtis. «Mentorklubid annavad enesekindlust, pakuvad kaasõpetajate toetust ning kujundavad suhtlusvõrgustiku, mis tagab teemade käsitlemisel jätkusuutlikkuse,» rääkis ta.

Et õpetajatele õpetamise teekonnal abiks olla, on rahandusministeeriumi kodulehel üleval õppematerjalid lasteaiast kuni gümnaasiumiastmeni. «Ehkki rahatarkuse õppematerjale on kogunenud palju, on alustaval õpetajal oluline teada, millised materjalid millisele vanusegrupile sobivad,» selgitas Aasalaid.

Samuti on koostöös TalTechi ja Tallinna Ülikooliga värskelt valminud õpiväljundite materjal, kus pakutakse välja, millises vanuseastmes ja mida täpselt laps rahatarkusest teadma-oskama peaks. Nimetatud mudel on igale aineõpetajale rahatarkuse eakohase õpetamise planeerimisel abiks ning ühtlasi sisendiks haridus- ja teadusministeeriumi loodavale juhendmaterjalile.

Rahatarkuse mentorklubid toimuvad neljandat korda. Sel aastal alustab Eestis 10 gruppi erinevates maakondades. Klubi tegevuses osalevad ka lasteaiaõpetajad, noorsoo- ja raamatukogude töötajad.

Õpetajad saavad süvendatud teadmisi järgmiste teemade kohta: kulude-tulude ülesmärkimine ja analüüs, eesmärkide seadmine ja enda käitumise kujundamine, eelarve koostamine, tark majandamine ja laenamine, investeerimise põhitõed, varaklassid ja pensionisüsteem. Klubide mentorid on finantssektori eksperdid ja erainvestorid.

Lisaks teadmiste täiendamisele, kuidas ise oma rahaasju targemalt juhtida, saavad õpetajad klubitegevuse käigus omavahel arutada õpetamise meetodeid ja võtteid. Raha kui praktiline igapäevane element võimaldab pärismaailmaga siduda teoreetilisi teadmisi matemaatikast ajaloo ja geograafiatundideni välja. Samuti luuakse rahatarkusega seotud ülesandeid, mis laetakse üles ja jäävad kasutamiseks kõigile huvitatuile e-koolikotti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles