KONKURSS Kellest saab aasta põhikooli aineõpetaja? (1)

Postimees
Copy
Põhikooli õpilased tunnis.
Põhikooli õpilased tunnis. Foto: Urmas Luik

Riiklik hariduspreemiate komisjon, kuhu kuulusid haridusega seotud organisatsioonide esindajad, valis välja aasta lasteaiaõpetaja nominendid, keda esitati 12 kategoorias kokku 36 inimest. Tutvustame neid kolmekaupa.

Alla Vinitšenko, Miina Härma Gümnaasium

Alla Vinitšenko
Alla Vinitšenko Foto: HTM

Alla on värvikas ajalooõpetaja, kes muudab ajaloo õpetamise kaasaegseks ning eluliseks. Ta teeb podcaste, mille abil muudab haridusteemad kuulajatele omaseks ning panustab Ukraina abistamisse lõputuid tunde.

Ta teeb oma tunde väga praktiliselt, õpetab läbi inimeste ja rahvaste lugude, loob tähenduse ning seosed. Näiteks kujundatakse tunnis Google Mapsi abil maadeavastajate teekonnad, kuhu lisatakse aastaarvud, avastused ja kaugeleulatuvad tagajärjed. Õpilaste jaoks on sellega ajalootunnid eriti põnevaks muudetud.

Alla toetab väga õpilaste andekust. Eelmisel õppeaastal tulid neli tema õpilast piirkondlikul olümpiaadil 10 parima hulka. Eraldi väljakutseks on rahvusvaheliste õpilaste õpetamine, kus nt 6. klassile tuli selgitada Palestiina ja Iisraeli konflikti tagamaid, ilma kedagi sildistamata ning olukorras, kus klassiruumis on üks Iraani ja üks Iisraeli noormees.

Alla on isa poolt ukrainlanna, oma päritolust tulenevalt käivitas ta Venemaa agressiooni algul meemide jagamise oma Instagramis, et huumoriga valust üle olla.

Aktiivse inimesena on ta aastast 2020 Eesti Ajaloo- ja Ühiskonnaõpetajate Seltsi Tartu piirkonna juht ning ka volikogu liige. Lisaks on ta juhendanud Tartu Ülikooli õpetajakoolituse praktikante ning on ka oma koolis uute õpetajate mentor.

Jaak-Albert Metsoja, Tartu rahvusvaheline kool ja Tõrvandi Kool

Jaak-Albert Metsoja
Jaak-Albert Metsoja Foto: HTM

Kui õpetaja Laur oleks tänapäeva loodusainete õpetaja, siis ta olekski Jaak-Albert, kes suurepäraselt kaasab lapsi põneval teaduse avastusretkel.

Jaak-Albert on õppimise suurim fänn ja innustub uutest ning põnevatest ideedest. Ta peab väga oluliseks, et õppimine oleks eluline, lõbus ja täis avastamisrõõmu.

Jaak-Albert panustab igapäevaselt sellesse, et klassiruum oleks õpilaste jaoks turvaline ja hooliv. Ta ei pisenda õpilaste omavahelisi ebakõlasid või vanemate probleeme. Ta leiab suurepärase klapi erivajadustega õpilastega ning on olnud individuaalõpetaja Aspergeri sündroomiga neiule, kelle vastumeelsuse matemaatika vastu suutis ta osavõtliku lähenemisega võita.

Jaak-Albert veab Rohelise Kooli programmi ning on sinna kaasanud ka õpilastest, õpetajatest ning lapsevanematest mõttekaaslased. Ta on julgustanud kogu kooliperet liikuma rohkem jalgrattaga ja vältima autosõitu. Ta usub taaskasutusse ning on tehnoloogiatunni raames pidanud lastega paranduskohvikut, kus õpilastel oli võimalus kodus katki läinud malenupud, jalgrattad ja akutrellid taas korda teha.

Tema tund on tõeline meetodite pillerkaar. Ta on kasutanud VR-prille keemiakatsete tegemiseks, lasknud õpilastel ise füüsikalisi katseid disainida, et mõnd nähtust selgitada, loonud herbaariume ja teinud eksperimente. Ta on sügavalt teaduse usku ja innustab õpilasi alati küsima, miks midagi vajalik teha on.

Kaija Seepter, Järveküla Kool

Kaija Seepter
Kaija Seepter Foto: HTM

Kaija naudib oma ainete õpetamist kogu südamega ning on väga silmapaisev ning toetav õpetaja, kes armastab ja väärtustab oma tööd, õpilasi ning kolleege.

Ta toob alati näiteid elust ning õpetab selgeks teadmised läbi eluliste ülesannete. Näiteks füüsikas õpiti õpilastega koos elektriarveid arvutama ning Ohmi seadus sai selgeks tänu arvutisimulatsioonile. Tema eestvedamisel on kooli hangitud 12 paari 3D prille, mida ta õpilastega tundides rakendab.

Kuna Kaija on ka klassijuhataja, siis oskab ta näha õpilaste erisusi, mis pole seotud vaid ainetunni huvidega. Ta on korduvalt rõhutanud, et hea õpetaja õpib koos õpilastega. Siis on lihtsam aru saada, mis õpilasi motiveerib ja kus on komistuskivid.

Õpetajana teab ta suurepäraselt, milline õpiprotsess sobib konkreetsele vanuseastmele. Talle meeldib kaasata õpilasi digivahendite jm kaasaegsete meetodite õppimisse, et füüsikas ja keemias katsete tegemine veelgi atraktiivsem oleks.

Kaija teeb tööd särasilmselt, arendab loodusteaduste valdkonda laiemalt ning inspireerib nii kolleege kui ka õpilasi teadusest huvituma ning edasi uurima.

Kaija on valmis ennast alati ületama, et populariseerida õpetaja ametit ja loodusteadust laiemalt. Temas on peidus säde, mis teeb temast juba noorena väga erilise õpetaja.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles