KONKURSS Kellest saab aasta klassijuhataja?

Postimees
Copy
1. september
1. september Foto: Elmo Riig

Riiklik hariduspreemiate komisjon, kuhu kuulusid haridusega seotud organisatsioonide esindajad, valis välja aasta lasteaiaõpetaja nominendid, keda esitati 12 kategoorias kokku 36 inimest. Tutvustame neid kolmekaupa.

Elve Mäekivi, Lagedi Kool

Elve Mäekivi
Elve Mäekivi Foto: HTM

Õpilased on oma õpetaja kohta öelnud: «Elve on lahke, õiglane ja alati abivalmis. Oskus õpilastega suhelda tähendab muuhulgas head huumorit klassiruumis.

Õpetaja Elve klassiruum ei ole mitte ainult tunni ajal õpilasi täis, vaid ka vahetundidel. Mängitakse kaarte, vesteldakse ja tehakse nalja ning seda koos õpetajaga, sest Elve on oma õpilastele palju enamat kui vaid õpetaja.

Elve toetab õpilaste eneseanalüüsi ja ettevõtlikkust. Ta hindab õpilastes iseseisvust, kohusetundlikkust ning õpimotivatsiooni ja aitab kaasa sobilike õpiviiside valikutele.

Ülekoolilistel üritustel kaasalöömine, klassikollektiivi esinemiste juhendamine, ühiselt koos lapsevanematega jõulude ajal klassiruumi kaunistamine, õppekäikude ja ekskursioonide läbiviimine on vaid lühike loetelu Elve kui klassijuhataja rollist oma meeskonnas.

Ta julgeb seista oma õpilaste eest, suure õiglustundega proovib ta alati leida lahendusi, mis kaitseksid olukorras kõiki osapooli. Ta on endale võtnud eesmärgiks, et kõik õpilased suudaksid õppeained edukalt omandada, mistõttu on tema tundides alati mõnus töömeeleolu. Õpilastes suudab ta tekitada huvi õppimise vastu, sest tundides on fookus alati koostegemisel.

Elve on õpilaste poolt valitud korduvalt lemmikõpetajaks, kuigi õpetab keerulisi õppeaineid, nagu matemaatika, keemia ja füüsika. 2022. aasta kevadel valiti ta lisaks Lagedi Kooli aasta klassijuhatajaks ja aasta aineõpetajaks.

Madli Mitt, Rapla Kesklinna Kool

Madli Mitt
Madli Mitt Foto: HTM

Õpetaja Madli on suure südame ja optimistliku meelega õpetaja, kes oskab iga õpilast vastavalt tema eeldustele toetada ja suunata.

Ta on väikeklassi juhataja, kus õpivad Aspergeri sündroomi ning aktiivsus- ja tähelepanuhäirega, kuid andekad 7 õpilast. Paljudele võib see tunduda ületamatu väljakutsena, kuid mitte õpetaja Madlile. Ta on algusest peale olnud oma töös väga süsteemne ja nõudlik. Selle tulemusena on klassis saavutatud kokkuhoidev ja mõnus õhkkond. Isegi vahetundides mängitakse ühiselt malet jm lauamänge.

Õpetaja Madli on suunanud oma õpilasi vastavalt nende eeldustele sobivasse huviringi, nt malemängu või robootikasse. Tema soov on, et kõik õpilased leiaksid omale kooli ka edasiõppimiseks. Selleks on ta endale selgeks teinud koolide sisseastumistingimused, veenab õpilasi pingutama oma tuleviku nimel ja peab sidet lapsevanematega.

Oma avara silmaringi ning innustava eestvedamisega on ta tekitanud lastes huvi eesti keele ja kultuuriloo vastu.

Ühest küljest on õpetaja Madli range ja nõudlik ning tahab, et kokkulepetest kinni peetakse. Teisest küljest on ta aga hooliv ja empaatiline ning arvestab õpilaste omapärasid.

Õpetaja Madli hoolivust näitab seegi, et ta teeb igal aastal jõuludeks ja sünnipäevadeks kõikidele lastele kingitused. Ükskord olid need tema enda kootud sokid ja kindad.

Reet Varik, Tallinna Reaalkool

Reet Varik
Reet Varik Foto: HTM

Reet on särav, tark, aktiivne ning positiivne inimene, kes arendab oma õpilasi nii akadeemiliselt kui ka personaalselt.

Ta loob enda klassiruumis aktiivse õhkkonna, kus kõik julgevad oma arvamust avaldada, tundmata häbi, mis arendab õpilaste eneseväljenduse oskust. Tihti tõstab ta klassis esile juhtkonnas käsitletud teemasid ning soovib kuulda õpilaste arvamust, et juhtkond saaks noorte maailmavaatega koos otsuseid teha.

Reet korraldab palju üritusi. Nende hulgas nii mitmepäevased reisid Eesti eri paikadesse, teatri- ja kinokülastused, spordiüritused, oma blogi loomine kui ka nt ööbimised koolimajas, et tekitada kokkuhoidvat klassivaimu.

Hea kuulajana küsib ta enne raamatute välja pakkumist alati õpilaste huvide ja eelistuste kohta ning annab selle põhjal soovitusi. Samuti arutatakse ühiselt klassiekskursioonide korraldamist või konkurssidel osalemist. Reedal on hea side ka lapsevanematega, kuulates ära nende mured ning edastades need ettepanekutena kooli juhtkonnale.

Oma tegevusega kujundab Reet väga hästi õpilaste väärtushoiakuid. Ühistes aruteludes on sageli teemaks kooli traditsioonid, tervislik eluviis, ajaplaneerimine aga ka nt vaimne tervis või hea une olulisus.

Reet ei karda õpetamisel eksida, vaid ta püüab õpilastele näidata, et õppeprotsessis ongi vahel normaalne eksida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles