KONKURSS Kellest saab aasta klassiõpetaja?

Postimees
Copy
2022. aasta õpetaja gala toimus Pärnu kontserdimajas. Aasta klassiõpetaja tiitli pälvis Tartu Descartes'i Kooli õpetaja Kaja Kivisikk.
2022. aasta õpetaja gala toimus Pärnu kontserdimajas. Aasta klassiõpetaja tiitli pälvis Tartu Descartes'i Kooli õpetaja Kaja Kivisikk. Foto: Aron Urb

Riiklik hariduspreemiate komisjon, kuhu kuulusid haridusega seotud organisatsioonide esindajad, valis välja aasta lasteaiaõpetaja nominendid, keda esitati 12 kategoorias kokku 36 inimest. Tutvustame neid kolmekaupa.

Hele Aia, Räpina Ühisgümnaasium

Hele Aia.
Hele Aia. Foto: HTM

Hele on klassi-, arvuti-, argumendiõpetuse ja rahvatantsuõpetaja, kes on eeskujuks oma loova, uuendusmeelse ja innustava suhtumisega.

Ta kasutab meeskonnatööd, kus tähtsad on suhtlemisoskused, avatud meeleolu ja positiivne suhtumine. Ta on suurepärane lõimija, kes oma ainetundides kasutab igapäevaselt reaalse eluga seotud materjale. Sh on ta lõiminud meie keele- ja kultuuriruumi ka kolm Ukraina last, kes esinevad rõõmsalt koos Eesti lastega kooli aulas.

Hele lähtub materjalide koostamisel õpilaste huvidest ja võimetest, õppematerjali omandamisel pakub loovaid ja mängulisi tegevusi, rakendab õpilaste huvi nutimaailma vastu.

Ta on uudishimulik, uuele avatud, kasutab tunnis kohati pööraseid ideid, mida koos lastega ellu viib. Temas on lapsemeelsust, kus ta lahendab ka keerukamad situatsioonid loominguliselt, millega võidab kergesti laste tähelepanu.

Ta on ka tantsuõpetaja, juhendades juba aastaid täiskasvanute ja oma klassi tantsurühma. Seto folgil ja valla ning maakonna tantsupidudel on ta olnud üldjuht.

Õpetaja Hele on pööraste ideede elluviija ja innovaatiliste lahenduste kasutaja. Tema klassi õpilased valavad enne vaheaega sageli pisaraid, sest ei taheta koolist eemal olla.

Karmen Tõnnisson, Kiviõli I Keskkool

Karmen Tõnisson.
Karmen Tõnisson. Foto: HTM

Õpetaja Karmen on suurepärane õpetaja, kelle õpilased tunnevad end turvaliselt ning toetatuna.

Karmen kaasab õpilasi, aidates isiklikke eesmärke seada, neid jälgida ja eesmärkide saavutamist hinnata. Tema õpilased võrdlesid praktilise tööna, kuidas sibulad kasvavad valguse käes ning pimedas: nad kasvatasid ise sibulaid ja analüüsisid igal nädalal nende arengut. Protsess kestis 4 nädalat ja selle lõpus premeerisid nad end sibulavõileivaga.

Ta peab sageli klassi õpilastega vestlusi, kus igaüks saab rääkida, kuidas ta õpib näiteks korrutustabelit, inglise keele sõnu, jutustamist, luuletusi, laulusõnu jne. Õpetaja selgitab tunnis, miks on vajalik harjutada ja kuidas seda teha.

Karmenil on suurepärane oskus märgata õpilasi ja nende vajadusi. Tema klassis on olnud haridusliku erivajadusega õpilasi, kes on hoitud ja väärtustatud, sest ta tunnustab ka väikeste edusammude eest.

Karmeni suurepärase õpetajatöö tunnistuseks on lapsevanemate erakordne toetus talle ning nende soov, et Karmen oleks just nende laste õpetaja. Karmen on ka noorte õpetajate mentor, alati toetav ning sõbraliku suhtumisega.

Kati Tuulis, Saku Gümnaasium

Kati Tuulis
Kati Tuulis Foto: HTM

Kati on erakordne õpetaja – pühendunud, kaasav, innovaatiline, heatahtlik ja hooliv. Ta rakendab erinevaid aktiivõppe viise, valmistab kõik tunnid ette üldõpetuse meetodil ning kasutab töös läbivalt VEPA käitumisoskuste mängu metoodikat. Ta suunab lapsi ise enda õppimist jälgima ja hindama. Tundides vaheldub mitmekülgne õppetöö liikumispausidega.

Õpetaja Kati on väga salliv ja empaatiline - iga laps on talle armas. Ta suudab alati süveneda iga õpilase vajadustesse ning seletab kuniks laps aru saab. Ta tunneb kõiki oma klassi õpilasi põhjalikult, on paindlik ja kohanemisvõimeline.

Õpetaja Kati on pühendunud ning arutleb noorte õpilastega iga päev ühiskonnas oluliste teemade üle, pelgamata ka tõsiseid teemasid, nt pereliikme surm, sõda jms. Ta lõimib elulised teemad õppeainetega ning toob näiteid enda isiklikust elust. Samal ajal oskab õpetaja olla lapsemeelne ja mänguline, näidates, et õppimine saab olla lõbus ning nauditav.

Kati on teadlik õpetaja rollist ja mõjust õpilastele. Seega on ta eeskujuks viisakas suhtlemises, aktiivses osaluses ja tervislikes eluviisides. Hiljuti omandas Kati teise magistrikraadi ning näitas seeläbi õpilastele, et elukestev õppimine on äge.

Kati on nomineeritud aasta klassiõpetajaks ning ka Saku Gümnaasiumi aasta kolleegiks. Hiljuti kirjutas üks õpilane Katile: «Miks ma tahan hommikul nii väga kooli tulla? Sest ma tean, et mind ootab ees imeline koolipäev koos imelise õpetajaga.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles