KONKURSS Kellest saab aasta lasteaiaõpetaja?

Postimees
Copy
Rõõmsad lapsed
Rõõmsad lapsed Foto: Dmitri Kotjuh

Riiklik hariduspreemiate komisjon, kuhu kuulusid haridusega seotud organisatsioonide esindajad, valis välja aasta lasteaiaõpetaja nominendid, keda esitati 12 kategoorias kokku 36 inimest. Tutvustame neid kolmekaupa.

Kätlin Vaher, Põlva lasteaed Pihlapuu

Kätlin Vaher
Kätlin Vaher Foto: HTM

Õpetaja Kätlin planeerib tegevusi, mis toetavad lapse loovust, loomingulisust ning võimalust nautida musitseerimist ning kogeda eduelamust. Lapsel on alati võimalik rõõmu tunda muusikalistest ühistegemistest – laulmine, rütmiline liikumine ja pillimäng. Ta lähtub laste vanuselistest, arengulistest aga ka sotsiaalsetest ja emotsionaalsetest vajadustest.

Muusikasse on lõimitud matemaatika, keele ja kõne arendamine, kasutades Orffi pedagoogikat. Koos pillimänguga arendab Kätlin lapse kognitiivseid võimeid, motoorikat ja eneseväljendusoskusi ja pöörab tähelepanu liikumisele ja tantsule.

Kätlin osaleb lapse arengu ümarlaudadel, teeb koostööd rühmaõpetajate ja tugispetsialistidega ning kohandab muusikalisi tegevusi vastavalt laste huvidele ja vajadustele. Tema eestvedamisel osaletakse ka maakondlikel solistide konkurssidel, kus sel aastal juhendas ta kuue lapse esinemist. Muusikaliste tegevuste mitmekesistamiseks mängib ta klaverit, akordioni, kitarri, ukulelet ja kannelt.

Muusikaõpetaja Kätlin on loominguliste, meeliülendavate tegevustega ja heatahtliku suhtlemisviisiga pälvinud nii laste, kolleegide kui ka vanemate siira tunnustuse.

Maie Adamson, Saku lasteaed Terake

Maie Adamson
Maie Adamson Foto: HTM

Õpetaja Maie on imeliselt tore, rõõmsameelne, lõputu energiaga, empaatiline ja lastes turvatunnet sisendav õpetaja. Ta tunneb suurt uhkust iga lapse edusammude üle, otsides aktiivselt lahendusi ja viise, kuidas last kõige paremini toetada. Vajadusel viib ta läbi tegevused lapsega individuaalselt või väikestes gruppides, nii et iga laps saab eduelamuse ega jää kunagi ühestki tegevusest kõrvale.

Maie õppetöö on läbimõeldud ja põhjalikult planeeritud. Nädalateema on põimitud erinevate arenguvaldkondadega seotud õpitegevustesse. Ta rakendab sageli grupitöö meetodit, nii võib valmida nädala jooksul näiteks loomade näitus, kus iga laps saab teha loomale sobiva elupaiga või meisterdada pargist korjatud prügist vahva prügikoll.

Õpetaja Maie nakatab kõiki oma positiivse energia ja huumorimeelega. Ta on väga soe inimene. Seda õhkub temast nii kolleegidega suheldes kui ka dialoogis lapsevanematega, rääkimata oma väikestest hoolealustest. Sellega on ta pälvinud vanemate suure usalduse.

Maie on olnud mentoriks paljudele uutele õpetajatele, kes on Terakesse tööle tulnud.

Varje Andruse, Põltsamaa valla lasteaed

Varje Andruse
Varje Andruse Foto: HTM

Varje on elurõõmus õpetaja, kes teeb tööd pühendunult, inspireerides lapsi, kaasates lapsevanemaid ning väärtustades kogemusõpet. Ta on tasandusrühma õpetaja, kes väärtustab iga lapse omapära, julgustades ja toetades lapse iseseisvust, algatusvõimet, eneseväljendust ja sotsiaalseid oskusi läbi loovate tegevuste. Ka erilised lapsed on lapsed, kellega saab kõike teha, kui lapse kõrval on usaldav täiskasvanu.

Varje viljeleb lapsest lähtuvat paindlikku projektõppe meetodit, mis on põiminud õuesõppega. Ta loob lastele päeva, kus laps saab olla looja, ise oma kätega tehes, järgi proovides ja rõõmu tundes. Nii sai laste huvist rühmas alguse teatriprojekt, kus lapsed tutvusid Eesti teatrite ning seal leiduvate ametitega. Ehitati isegi rühmaruumi buss ja teatrimaja, peeti kostüümipäeva, õpiti selgeks ja lavastati etendus, mida esitati koos näitleja Veiko Porkaneniga vanematele.

Varje suhtub pühendumisega igasse lapsesse ja kolleegi. Ta on väga hea ja hinnatud suhtleja, hooliv ja salliv erisuste suhtes.

Aktiivse kogukonnaliikmena kuulub ta ka Põltsamaa vallavolikogu kogukonnakomisjoni koosseisu. Pärimuskultuur, loodustarkused, elukestev õppimine ja aktiivne eluviis on tema motoks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles