Eesti võistkonda kuulusid veel kaks õpilast Tallinna reaalkoolist: Mihkel Rannut 10. klassist ja Karolin Laud 12. klassist.
Võistlust korraldati Mikolaj Koperniku 450. sünniaastapäeva puhul tänavu Lõuna-Poolas Sileesia vojevoodkonnas. Võistlejad ööbisid Zawiercie linnas ja juhendajad Tatra mägedes Wisla väikelinnas. Ava- ja lõputseremoonia toimusid Katowices.
Õpilasi kohapeal juhendanud Massachusettsi tehnoloogiainstituudi üliõpilase Richard Luhtaru ja Tartu ülikooli tehnoloogiainstituudi tekstiilrobootika spetsialisti Leonid Zinatullini hinnangul olid olümpiaadiülesanded sel aastal väga põnevad ja kvaliteetselt koostatud. Medaliarvestuses tuli läbida neli vooru: vaatlus, planetaarium, teooria ja andmeanalüüs.
Vaatlusvoor toimus sel aastal simuleeritult lendava taldriku kujulises spordihoones, et vältida ilmast tulenevaid ettenägematusi. «Allakukkunud tulnukate tähelaevas» olid üles seatud ekraanid, kus õpilased pidid teleskoobiga näiteks hindama Starlinki satelliitide vahemaad ning määrama asteroidi varjutuse kestuse. Planetaariumivoorus avastasid õpilased end aga hoopis TRAPPIST-1 tähesüsteemi eksoplaneedilt ja pidid määrama teiste planeetide orbiitide perioodid ja raadiused.
Teooriavoorus arvutasid õpilased, kui palju mõjutas asteroidi tabanud NASA kosmoseaparaat selle orbiiti. Samuti leiti, et kuigi Kuu on Maa poole suunatud alati sama küljega, siis Maalt on tegelikult vaadeldav rohkem kui pool Kuu pinnast. Andmeanalüüsivoorus leidsid õpilased kaksiktähtede värvi abil Linnutee naabergalaktika kauguse ning reprodutseerisid 2022. aastal üksiku musta augu avastanud uurimisrühmade tulemusi.
«Oleme õpilaste tulemustega väga rahul, nende areng võrreldes õppeaasta algusega on silmanähtav,» kiitis juhendaja Richard Luhtaru.
Alates 2016. aastast on Eesti koos Tšehhiga korraldanud ühist astronoomia treeninglaagrit, mis on õpilastelele valmistumisel suureks abiks. Ta lisas, et 10. klassi lõpetanud noortele oli tänavune olümpiaad heaks aluseks, et järgnevatel aastatel juba säravamate medaliteni püüelda.