Õpilased uurivad koos teadlastega Tartu looduskeskkonda

PM Haridusportaal
Copy
Kristina Kallase sõnul aitab progamm noortel teadusmaailmaga tutvust teha
Kristina Kallase sõnul aitab progamm noortel teadusmaailmaga tutvust teha Foto: Eero Vabamägi

Alates esmaspäevast uurivad ligi 140 õpilast, õpetajat ja teadlast nii Eestist kui välismaalt nelja päeva vältel Tartus rahvusvahelise õppe-ekspeditsiooni käigus Tartu linnalooduse vaatenurki.

Haridus- ja teadusminister Kristina Kallase sõnul annab programmis osalemine nutikatele noortele suurepärase võimaluse teha lähemalt tutvust teadusmaailmaga ja anda oma panus teadusuuringute aluseks olevate andmete kogumisse.

«Rõõmustav, et Eesti õpilased on läbi aastate silma paistnud nii mõõtmiste hulga kui väga hea kvaliteediga. Meie noorte kogutud andmeid kasutatakse NASAs ja mitmes maailma kõrgkoolis,» sõnas minister ja avaldas lootust, et nii mõnigi ekspeditsioonis osaleja nakatub uurimispisikuga ja seob oma tuleviku teadusmaailmaga.

Põhiline tähelepanu on suunatud mikrokliima, linnalise maakatte ja Emajõe seisundi uurimisele. Käsitletakse ka mikroplasti sisaldust veekogudes. Ekspeditsioonil õpilaste kogutud andmete ja uurimistulemuste põhjal koostatud raportid esitatakse ülemaailmse koolide keskkonnauuringute programmi (GLOBE) uurimisprojektide konkursile.

Osalejaid on oodata Eestist, Ukrainast, USAst, Sloveeniast, Tšehhist, Horvaatiast ja Lätist.

Avamisel tervitavad ekspeditsioonil osalejaid USA suursaadik Eestis George P. Kent, haridus- ja teadusminister Kristina Kallas, Tartu abilinnapea Raimond Tamm, GLOBE programmi direktor Tony Murphy ja GLOBE Eesti koordinaator Laura Altin.

GLOBE on ülemaailmne keskkonna- ja teadushariduse programm, millest võtavad osa kooliõpilased 127 riigist. Programmi algatas 1994. aastal USA asepresident Al Gore ja Eesti on juba 1996. aastast aktiivne programmi liige. GLOBE aitab Eesti koolides mitmekesistada õppeprotsessi ning pakub mitmekülgseid võimalusi riiklikust õppekavast lähtuvate üld- ja valdkonnapädevuste, läbivate teemade ning õpitulemuste ellurakendamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles