OTSEÜLEKANNE ⟩ Konverents «Feilimise väärtus hariduses» (1)
Emili kooli korraldatud hariduskonverents leiab aset 25. märtsil Estonian Business School'i ruumides (A. Lauteri 3), algusega kell 10:00. Sel aastal on konverentsi teemaks «Feilimise väärtus hariduses». Konverentsi ettekandeid on võimalik jälgida ka otseülekandena Postimehe haridusportaalis.
«Feilimise» sõna sai pealkirja valitud teadlikult kahel eesmärgil. Sõna «feilima» ei seostu noortel automaatselt negatiivse alatooniga nagu seda tihtilugu juhtub eesti keelsete sünonüümidega. Teise põhjusena sai «feilimise» sõna valitud just sõna vastuolulisuse pärast - andes kõneainet ka konverentsi sisus.
Emili kool on Ülemiste linnakus tegutsev kogukonnakool. Koolis õpib käesoleval õppeaastal 230 1.-7. klassi õpilast, eesmärgiks on samm-sammult kasvada 9-klassiliseks põhikooliks.
Konverentsi ajakava:
• 10.00 - 10.15 Kogunemine
• 10.15 - 10.30 Emili hariduskonverentsi avamine - Emili kooli juhi, Maria Kurisoo tervitus
• 10.30 - 10.55 Ettekanne - Kriste Talving - «Millest algab õppimine?»
• 11.00 - 11.25 Ettekanne - Triinu Pääsik - «Eksimine on info - kas oskame seda kasutada,et tehtud vigadest õppida?»
• 11.30 - 12.00 Ettekanne - Diana Kaldoja ja Merle Västra - «Vead elust enesest»
• 12.00 - 12.30 Kohvipaus
• 12.30 - 13.15 Töötoad:
• Praktiline töötuba lapsevanematele: Rasmus Kits - «Vigadest õppimine Emili tehnoloogiakooli näitel»
• Praktiline töötuba õpetajatele ja haridustöötajatele: Diana Kaldoja ja Merle Västra - «Vead, mida õpetajatena ikka ja jälle tegema kipume»
• 13.20 - 13.50 Paneelarutelu - Annika Küngas (Noored Kooli), Livia Laas (Eesti Töötukassa), Anneli Veispak (Estonian Business School), Liis-Marii Roosnupp (Forseliuse kool).
• 13:50 - 14:00 Konverentsi lõpetamine
Kriste Talving
on Tallinna Ülikooli Haridusteaduste instituudi õpetajakoolituse õppejõud ning Pärnu Ühisgümnaasiumi arendusjuht. Ta on pühendunud hariduspsühholoogilistele teemadele ning tema südamelähedaseks teemaks on toetada õpilasi, õpetajaid ja lapsevanemaid õppimise olemuse ja õppimist mõjutavate tegurite mõistmisel. Vigade kartusest ja vältimisest saab sageli õppimise otsene takistaja, mistõttu on oluline nende rollist õppimise juures avatult rääkida.
Triinu Pääsik
on aktiivne haridusmentor ja suunamudija haridusmaastikul. Õppimise ja õpetamise erinevad tahud on tema meelisteemadeks. Üks neist paljudest ka õpilaste ennastjuhtivus ja eksimuste analüüsimine edasistes ettevõtmistes.
Rasmus Kits
on Emili kooli programmeerimisõppe arendusjuht. Rasmus näeb oma töös pidevalt õpilaste katsetusi, eksimusi ja nendest ajendatult ka analüüse edasisteks sammudeks. Tehtud vea analüüsimine ja muutmine on programmeerimisel ju silmnähtava tulemusega. Rasmus räägib hariduskonverentsil lähemalt, milliseid uusi suundi ja väljakutseid saavad asjast huvitanud õpilased järgmisest õppeaastast proovida ja katsetada.
Diana Kaldoja
on Emili kooli inglise keele õpetaja
Merle Västra
on Emili klassiõpetaja, kes lisaks veavad eest ennastjuhtivate õppijate toetamise õpiringi. Nende südameasjaks on viia õpetajateni praktilised viisid, kuidas lastele õppima õppimisel olla kaasteeliseks ja märkajaks. Laps saab sellisel moel vajalikud õpistrateegiatest tööriistad, mida õppimisel rakendada. Hariduskonverentsil võtavad nad fookusesse eksimused, mida nemad ise on teinud ja näinud ning kuidas nendest õppinud.
Paneelarutelus osalevad Annika Küngas (SA Noored Kooli tegevjuht), Livia Laas (Eesti Töötukassa), Kristo Siig (Emili kooli ajalooõpetaja, videoõps), Anneli Veispak (Estonian Business School) ja Liis-Marii Roosnupp (Forseliuse kooli õpetaja).
Vaid kohale tulles saab osaleda töötubades ja selleks peab end eelnevalt regisreerima.