Suurem tähelepanu uurimuslikele oskustele
Loodusvaldkonna juhi Katrin Vaino sõnul on loodusvaldkonna kava püütud viia vastavusse kaasaegse õpikäsituse ning loodusteadusliku pädevuse määratlusega. Seejuures on rohkem tähelepanu pööratud uurimuslike oskuste kujundamisele, seda eelkõige põhikoolis, avatud ning interdistsiplinaarsete probleemide lahendamise oskuse kujundamisele ja kaasaegsele õpikäsitusele vastavate hindamisstrateegiate rakendamisele. «Võrreldes kehtiva õppekavaga on suurendatud õpitulemuste üldistusastet ning sellest tulenevalt vähendatud õpitulemuste arvu, andes koolile ja õpetajale vabamad käed õppeprotsessi korraldamiseks vastavalt õpilaste huvidele, võimetele ning kooli omapärale,» ütles Vaino.
Kehalise kasvatuse valdkonna juht Maret Pihu märkis, et kui seni on kehalise kasvatuse tundides õpetatud lastele eeskätt erinevaid spordialasid, siis uus ainekava keskendub kehaliseks aktiivsuseks vajalike liikumisoskuste arendamisele, tervisele, kehaliste võimete ning motivatsiooni toetamisele, et õpilased oleksid valmis liikuma oma vabal ajal ja ka tulevikus.
«Aineõpetajad ja koolid on kehalise kasvatuse ainekava uuendamise mõttega juba ilusasti kaasa läinud. Oleme õpetajatele pakkunud koolitusi, õppevideoid ja muid abimaterjale, samuti on kohe-kohe valmimas liikumisopetus.ee praktiline koduleht. Väga tore on näha, et ka paljud omavalitsused on õpetajate ja koolide pingutusele õla alla pannud,» ütles Pihu.
Matemaatika valdkonna töörühma esindanud Silvia Pajuse ja Kadri Saaremaa sõnul hoiti matemaatika ainekava uuendamisel fookuses kahte olulist ideed matemaatilise mõtteviisi arendamisel, milleks on arenguuskumus ja probleemilahendusoskus. Näiteks on ainekava üldosas pööratud tähelepanu sellele, et klassiruumis oleks toetav keskkond, kus on lubatud eksida ning tunnustatakse ideede ja arvamuste paljususe eest.
«Uuendusena on igasse kooliastmesse lisatud uus teemavaldkond «probleemide lahendamine», mille õpitulemusi rakendab õpetaja teiste teemavaldkondade õpetamisel. Lisaks on loodud ülevaatlik tabel kooliastme lõpuks taotletavate teadmiste, oskuste ja hoiakutega, et õpetajal tekiks ülevaade teadmiste arengust läbi kooliastmete,» selgitasid pedagoogid.