Vajalik on koostöö töötukassaga
Uuringus leidis kinnitust vajadus koostööks töötukassaga juba õppimise ajal: haridusliku erivajadusega õpilased vajavad sageli tööle rakendumisel täiendavaid tugimeetmeid, nagu töökoha kohandamine või tugiisik. Hariduse ja tööturu valdkondade koostöös tuleb välja arendada terviklahendused, mis toetaksid erivajadusega õpilaste sujuvat tööturule suundumise protsessi.
Uuringus tõdeti, et viimase aastakümnega on ühiskond haridusliku erivajadusega õpilaste suhtes avatumaks ja mõistvamaks muutunud. Oluline on õpetajate ja koolijuhtide oskus haavatavaid rühmi efektiivselt kaasata ja luua koolis koostöine ja sõbralik õhkkond.
Uuringu «Hariduslike erivajadustega õpilaste üleminekute toetamine sujuvaks liikumiseks haridustasemete ja -liikide vahel ning tööturule» järeldused tuginevad dokumendi-, registriandmete ning intervjuude analüüsil. Intervjuud tehti lisaõpet pakkuvates ja mitte pakkuvates põhikoolides, kutsevalikuõpet pakkuvates kutseõppeasutustes ja meetmete riiklikku korraldust tundvate ekspertidega. Uuringu autorid on Epp Kallaste, Ailen Lang, Anu Rentel, Mari Liis Räis ja Marko Sõmer.
Uuringut tutvustav veebiseminar toimub neljapäeval, 26. jaanuaril kell 15–16. Veebiseminar on suunatud haridusasutuste juhtidele, õppejuhtidele, HEV-koordinaatoritele, õpetajatele ja kohalike omavalitsuste haridusjuhtidele.