Õpetmisstiilis võtab eeskuju ülikooli õhkkonnalt
Küsimusele, kui suurt rolli mängisid õpetajaks saamisel aga tema kooliaegsed õpetajad, vastab Häelm, et ametivalik tuli puhtalt tema enda seest. «Küll aga on minu eelnevad õpetajad mõjutanud, milline õpetaja ma olen. Minu omaaegne füüsikaõpetaja oli suhteliselt monotoonne tegelane, kelle tunnis kirjutasime tsiteerimise järgi konspekti. Põhimõtteliselt kirjutasime 5 aasta jooksul füüsika tunnis lihtsalt etteütlusi, mille käigus läks kogu füüsika sisu kaduma,» meenutab Häelm.
Suhe füüsikaga tekkis alles ülikoolis. «Kui ülikooli astusin ja seal füüsikalise maailmapildi kursusele sattusin, sain alles aru mis see füüsika päriselt on. Õppejõud ise oli huvitav ning iga teema, mis ta lahti rullis, oli põnevam kui eelmine. Siis hakkasin ka mõtlema, et kus ma oleks siis, kui mu kooliaegne füüsikaõpetaja oleks olnud samasugune nagu see lektor.»
Nüüd üritab Häelm samasugust õpetamisstiili ja õhkkonda luua oma klassiruumis. «Üritan hoida vabamat ja humoorikat õhkkonda, mis aitaks õppimisele kaasa. Ka ülikoolis ei olnud loengud päris loengud vaid hubases õhkkonnas jutuajamised. See oli nii palju tõhusam, kui kuivalt koolipingis seletusi kuulata. Muidugi peab õpetaja olema klassis autoriteet, aga seda on võimalik olla ka pingevabalt ning tundi teatraalsust lisades.»
Teooria ja praktika peaks Häelm sõnul tunnis põimuma üheks elegantseks looks, mida õpetaja räägib ning rääkimise kõrvale demonstreerib. «Omamoodi võrdleksin seda lapsena unejutu kuulamisega – pidime teki all korralikult olema, kuid samas kuulasime lugu põnevusega ja elasime sellele kaasa. Sellises vaikses kuid põnevas ja stressivabas, aeg-ajalt naerupahmakaid esile kutsuvas tunnis tuleb «loole» kaasamõtlemine justkui iseenesest,» sõnab Häelm.
Käesolevas artiklisarjas tutvustame kümmet füüsikaõpetajate tunnustusprogrammi «Lae End» nomineeritud põhikooliõpetajat üle Eesti. Programm on mõeldud just neile õpetajatele, keda jäädakse meenutama ka ammu pärast viimast koolikella.