Koolinoorte äriideede hulgas paistsid silma taaskasutusteemad

PM Haridusportaal
Copy
YE ökoton Tallinnas.
YE ökoton Tallinnas. Foto: Marek Metslaid

Tallinnas toimunud koolinoorte jätkusuutlike ettevõtlusideede häkatonil ehk Youth Empowered Eesti ökotonil andsid tooni taaskasutusteemad, kuid leidus ka üllatavaid mõtteid, nagu lemmikloomade puusärkide tootmine.

«Hea meel on näha, et meie ajastu võtmesõnad, nagu rohemajandus, taaskasutus ja taastuvate energiaallikate kasutuselevõtt, lähevad pealekasvavale põlvkonnale korda. Sellest andsid tunnistust ökotonil koorunud või edasi arenenud äriideed,» sõnas Youth Empowered Eesti juht Darja Saar, kes tõi välja ühe näitena Lilleküla gümnaasiumi noorte kavandatava seltskondliku lauamängu, mille nupud, kaardid ja pakend hakkavad olema taaskasutatud materjalidest.

Tallinnas Coca-Cola Plazas 13. oktoobril toimunud ökotonil osalenud noortel ideedepuudust ei olnud ja alustavate õpilasfirmade tegevusvaldkonnad ulatusid gluteenivabade küpsiste tootmisest lemmikloomade puusärkideni välja. Tähelepanuväärne on see, et 12 meeskonda genereeris ettevõtlusidee ökotoni käigus ehk väga lühikese ajaga.

«Üks märkimisväärselt vahva idee oli Luua metsanduskooli õpilastel, kes pakuvad ohtlike puude langetamise teenust. Puu koduhoovis võib olla aga emotsionaalse väärtusega, mistõttu pakuvad nad välja lahenduse, et ohtlikuks muutunud puust saab teha midagi sellist, mida saaks toas kui mälestuseset nähtaval kohal hoida,» tõi välja äriideede genereerimise töötoa tegevust juhtinud Junior Achivement (JA) Eesti turundusjuht Maria Heinrichsen.

Järgmised kuud kuluvad õpilasfirmade liikmete koolitustele, kus õpitakse tootearendust, raamatupidamist, turundust, personalitööd ja ettevõtte juhtimist. Samuti lihvitakse müügikoolitustel müügioskusi. Lisaks JA Eesti korraldatud koolitustele tuleb õpilastel selle aja jooksul ka päriselt oma toode valmis saada.

Detsembrikuus toimuvad õpilasfirmade jõululaadad kogu Eestis. Veebruaris ootab ees suur Eesti õpilasfirmade laat 2023, kus selgub parim õpilasfirma ja Coca-Cola HBC Eesti annab välja eriauhinna 1000 eurot, mille pälvib ettevõte, mis rakendab kõige nutikamalt ja mõjuvamalt jätkusuutlikkuse põhimõtteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles