K, 8.02.2023

eKooli uus rakendus lööb koolist väljalangemise ohu korral häirekella

Postimees
eKooli uus rakendus lööb koolist väljalangemise ohu korral häirekella
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
eKooli rakendus nutitelefonis. Seda pakutakse innovaatilise lahendusena teistele riikidele.
eKooli rakendus nutitelefonis. Seda pakutakse innovaatilise lahendusena teistele riikidele. Foto: Madis Veltman

Koostöös mõttekojaga Praxis on eKool välja töötanud uudse Häirekella rakenduse, mille eesmärk on aidata klassijuhatajatel ja kooli tugispetsialistidel märgata õpiedukust mõjutavaid probleeme ja tegureid. Ohumärkide varajane avastamine on tõhus abi õpingute katkestamise vähendamisel põhikoolis ja gümnaasiumis.

Häirekella väljatöötamisel analüüsiti eKooli andmeid ja koolist väljalangemist ennustavaid riskitegureid (hinded, puudumised, hilinemised ja märkused).

Kuna eKooli andmeid täiendatakse iga päev, lisades sinna pidevalt uut informatsiooni  õpilase hinnete, puudumiste ja märkuste kohta, on nende alusel võimalik välja töötada reaalajas toimiv ja pidevalt uuenev hoiatussüsteem. Häirekell annab klassijuhatajale ja tugispetsialistile märku, kui õpilane on sattunud õpingute katkestamise riskirühma ning talle tuleb pöörata eraldi tähelepanu, et ta koolist välja ei langeks.

Tallinna saksa gümnaasiumi HEV koordinaator ja sotsiaalpedagoog Pille Korsten on oma töös Häirekella rakendust juba kasutanud ja tema sõnul annab see hea ülevaate mõne õpilase korduvatest probleemidest ning saab näha kodu-kool-laps vahelist mustrit. Ta tõi näite ühest põhikooli õpilasest, kes puudus põhjuseta väga palju.

«Hiljem selgus, et need numbrid tulid kehalisest kasvatusest. Lapsega vesteldes selgus, et ta on end lõikunud ning ei julge tundi minna, veel vähem ujuma. Last toetades võimaldasime tal kooliteed jätkata ning seeläbi hoidsime ära koolist väljalangemise. Tugispetsialistile on häirete sisu justkui võti vestluste alustamiseks,» rääkis Korsten.

Mõttekoja Praxis analüütiku Jane Esteri sõnul võib õpetajate suure töökoormuse tõttu juhtuda, et õpilase probleemi koolis ei märgata või märgatakse liiga hilja, kui see on juba süvenenud. «Õigeaegne sekkumine võib aidata õpilastel õpinguid jätkata ning vähendada koolipersonali koormust väljalangemisega seotud probleemidega tegelemisel. Infot võimalike probleemide kohta edastatakse klassijuhatajale ja tugispetsialistile kord nädalas, ööl vastu esmaspäeva. Sellisel moel on võimalik häiretega kohe nädala alguses tegeleda,» selgitas analüütik.

Haridus- ja teadusministeeriumi andmetest nähtub, et gümnaasiumis alustanutest lõpetab samas koolis keskmiselt 80 protsenti ning ligikaudu pooltes praegu tegutsevates gümnaasiumites on lõpetajate osakaal alla 80 protsenti. Kuigi osa katkestajatest lõpetab õpingud mujal, on tegemist probleemiga, mis vajab koolide tasandil senisest tulemuslikumat ja süsteemsemat sekkumist.

eKool on Eestis 2002. aastal loodud koolihaldussüsteem, mis ühendab endas kodu, kooli ja omavalitsust.

Märksõnad
Tagasi üles