Õpetajad: palga kõrval ei tohi unarusse jätta ka töötingimusi (1)

Copy
Õpetajate ühenduste võrgustiku koordinaator Madis Somela loodab, et peaminister mõistab õpetajate probleeme.
Õpetajate ühenduste võrgustiku koordinaator Madis Somela loodab, et peaminister mõistab õpetajate probleeme. Foto: Madis Veltman

Õpetajate ühenduste võrgustiku kohtumisel haridus- ja teadusminister Tõnis Lukase ja riigikogu Isamaa fraktsiooniga tõdesid osapooled vajadust keskenduda õpetajate palga kõrval ka töötingimustele, sealhulgas läbipõlemise vältimisele ja karjäärimudeli loomisele.

Tallinna Reaalkooli õppealajuhataja ja õpetajate ühenduste võrgustiku koordinaator Madis Somelar avaldas kolmapäeval toimunud kohtumisel heameelt Isamaa initsiatiivil saavutatud õpetajate palga alammäära suurendamise üle. «On äärmiselt oluline, et alampalga tõusu juures tõuseks 2023. aastal fookusesse õpetajate töötasu diferentseerimine lähtudes pädevusest ja panusest Eesti õpilaste ja kooli arengusse. Õpetajate järelkasvus valitseb nappus. Väärikas ja panuse suurust arvestav töötasu on hädavajalik, et hoida tänaseid õpetajaid lahkumast teisele tööle ning ahvatleda noori õpetaja elukutset valima,» märkis Somelar.

Õpetajate ühenduste esindajad tõid ka esile õpetajate läbipõlemist, mida soodustavad kaasava hariduse põhimõtete rakendamine ning Ukraina sõja ja viimaste aastate tervisekriisiga seotud lisakoormus.

Haridus- ja teadusminister Tõnis Lukas avaldas lootust, et 2023. aastasse kavandatav palgatõus toob koolidesse tagasi pedagooge, kes on madala palga tõttu õpetajatöölt lahkunud. «Väärikas palk on õpetajate järelkasvu tagamisel üks olulisemaid võtmesõnu. Isamaa on seadnud eelolevate riigikogu valimiste kontekstis eesmärgiks õpetaja keskmise palga tõstmise 125 protsendini Eesti keskmisest palgast,» märkis Lukas.

Õpetajate palgatõusu ja eesti õppekeelele ülemineku ellurakendumise järel on ministril kavas suunata tähelepanu õpetaja karjäärimudelile. «Täna ei too kõrgema pedagoogi kutsetaseme omandamine õpetajale palgalisa. Enesetäiendus on täna suuresti õhinapõhine. Olukorda tuleb muuta. Nõustun õpetajate esindajatega, et lisaks palgale on olulised ka teised töötingimused – väiksem koormus, tugi hariduslike erivajadustega õpilastega tehtavale tööle, klassijuhataja suurem lisatasu ja nii edasi,» lisas minister.

Tagasi üles