R, 30.09.2022

Startis alustavate koolijuhtide arenguprogrammi kaheksas lend

PM Haridusportaal
Startis alustavate koolijuhtide arenguprogrammi kaheksas lend
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Alustavate koolijuhtide 8. lend
Alustavate koolijuhtide 8. lend Foto: Haridus- ja noorsooamet

Haridus- ja noorteameti alustavate koolijuhtide arenguprogrammis alustas eelmisel nädalal kaheksandas lennus õppimist 18 koolijuhti.

Koolijuhtide arenguprogrammi juhtivkoolitaja ja erakooli LõunaTera koolijuhi Rein Uusmaa sõnul annab alustavate koolijuhtide programm juhiametisse siirdujale tervikpildi haridussüsteemist ja loob ühenduse juhtimisalaste teadmiste ja praktikate vahel.

«Koolitusprogrammi eesmärk on toetada alustava juhi enesekindlust ja anda talle kinnitust, et tehtud on õige valik – kasvada koolijuhist tippjuhiks. Üheks suuremaks väärtuseks on kindlasti ka see, et ükski alustav juht ei ole üksi. Koolijuhi kujunemisel tippjuhiks on kindlasti oluline see, kuidas ja kui palju me teineteiselt õpime. Programmis osalemine annab tohutul hulgal kontakte ning üksteist toetav ja avatud õhkkond loob hea võimaluse saada vastuseid igapäevastele küsimustele,» rääkis ta.

Alustavate koolijuhtide arenguprogramm on mõeldud üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste juhtidele, kes on selles ametis esimest korda. Pea aasta kestev programm aitab koolijuhi ametis alustanutel leida uude rolli sisseelamiseks mõttekaaslasi ja parandada oma ametipädevust.

Kaheksanda lennu osaleja ja Raasiku kooli direktor Triin Hallik sai juba esimesel koolituspäeval kinnituse, et on õiges kohas. «Õppisin juba esimesel kohtumisel nii palju ja sain kinnitust, et õppijakesksus koolis ei tähenda pelgalt seda, et me keskendume õpilastele klassiruumis. Minu silmis tähendab õppijakesksus õppivat organisatsiooni, kus nii õpilased, õpetajad, tugimeeskond, juhtkond ja tegelikult kõik kooli töötajad on õppijad. Hea koolikeskkond on see, kus iga liige saab ja tahab õppida ning areneda. Usun, et programmis osalemine annab mulle paremad oskused inimeste toetamiseks, kaasamiseks ja innustamiseks, et saaksin õppijakeskset koolikeskkonda hoida ja arendada.»

«Sain kindla teadmise, et juht on majakas, kes on olemas, valgustab ja näitab teed. Alustava juhina on kindlasti oluline leida tasakaal ja ka ennast hoida, et majaka tuli ei kustuks ja teelolijad pimedusse ei jääks. Usun, et programmis osalemisel tekkiv tugivõrgustik ongi see, mis aitab meil veepinnal püsida, ja mitte ainult – eredalt särada ja teed näidata,» rääkis Hallik.

Programmi kaheksas lend alustas õpinguid augustis ja lõpetab juunis 2023.

Programmi käigus analüüsitakse ja süvendatakse teadmisi juhirollist ning kaasaegsetest juhtimisteooriatest ja arendatakse koolijuhi tööks vajalikke kompetentse. Õpiteekond viib erinevatesse koolidesse Eestis ja osalejatelt oodatakse õpitu rakendamist ja reflekteerimist kogu programmi vältel. Aasta jooksul pakuvad tuge teised programmis osalejad, kogenud koolijuhist mentor, coach ja professionaalsed koolitajad.

Programmi esimene lend alustas 2015. aastal ning praeguseks on programmil üle saja vilistlase.

Alustavate koolijuhtide arenguprogrammi kutsus ellu haridus- ja teadusministeerium, läbiviijaks on haridus- ja noorteamet ning seda rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi ja Eesti riigi vahenditest.

Märksõnad
Tagasi üles