XXIII pedagoogiline konverents «Mitmekeelsus lapse arengus»

Copy
Tartu Ülikooli Narva kolledž
Tartu Ülikooli Narva kolledž Foto: Eero Vabamägi / Postimees

25. ja 26. augustil toimub Tartu Ülikooli Narva kolledžis 23. pedagoogiline konverents «Mitmekeelsus lapse arengus». Eesti suurimal õpetajate konverentsil astub üles enam kui 20 eksperti ja õpetajat, et arutleda, kuidas toetada ja arendada mitmes keeles rääkivat last.

Konverentsi peakorraldaja, Tartu Ülikooli Narva kolledži mitmekeelse hariduse keskuse juhataja Anna Golubeva sõnul lähtuvad kõik ettekanded ja aruteluringid üldteemast, milleks on mitmekeelsus ja õppekeelest erineva kodukeelega õppija arengu toetamine haridusasutuses. «Arutame küsimusi, kuidas käsitleb mitmekeelsust teadus ja kaasaegne pedagoogika, kuidas mõjutab see lapse üld- ja keelelist arengut ning kuidas saab mitmekeelse lapse arengut hinnata ja toetada,» selgitas Golubeva.

Konverentsil autasustatakse ka üleriigilise posterettekannete konkursi võitjaid. Konkursi teema oli sel aastal «Lapse areng mitmekeelseks». 

Konverentsi ajakava

25. august

11.00–11.15 Avasõnad

11.15–11.45 Ekaterina Protassova, Helsingi Ülikool «Critical Language Awareness and Modern Pedagogy»

11.45–12.30 Virve-Anneli Vihman, Tartu Ülikool «Mis mõjutab mitmekeelse lapse keeleoskust ja kuidas seda hinnata» (veebiettekanne)

Kutsehariduse sektsioon:

13.30–14.15 Marina Hämäläinen, Ida-Virumaa Kutsehariduskeskus «Designing an English Moodle-based blended course for VET schools»

14.15–15.00 Piret Kärtner, Tartu Ülikooli Narva kolledž «Kust tulevad hinded ja kelle omad on vead»

15.00–16.00 Paneeldiskussioon «Mitmekeelsus lapse arengus»

16.00 Haridus-ja Teadusministeeriumi esindaja tervitus

Alushariduse ja 1. kooliastme sektsioon:

13.30–14.15 Irina Piksar, Viktoria Belitšev, Tapa Keelekümbluskool «Õpetamise meetodid ja võtted kahesuunalise keelekümbluse klassis»

14.15–15.00 Anne Roos, Harno koolituskeskus «Harno koolituskeskuse koolitused jt tegevused eesti keelest erineva kodukeelega lapse keeleõppe toetajana»

Põhikooli 2. ja 3. kooliastme sektsioon:

13.30–14.15 Inguna Joandi, Natalja Zahharova, Narva Pähklimäe Gümnaasium «Tunnivälised üritused keeleõppe toetajana»

14.15–15.00 Külli Kuri, Tallinna Laagna Gümnaasium «Vähesema keeleoskusega õpilased eesti õppekeelega koolis: olukorra analüüs ja tegevusplaan Tallinna Laagna Gümnaasiumis»

26. august

9.00–9.15 Tagasivaade konverentsi esimesele päevale

9.15–9.30 Poster-ettekannete konkursi tulemused

9.30–10.15 Reili Argus, Tallinna Ülikool «Kuidas grammatika tuleb: eesti keele muutevormide omandamise järjekord esimese ja teise keele omandamisel» (veebiettekanne)

10.15–11.00 Ülle Türk, Tartu Ülikool «Mitmekeelsus ja -kultuurilisus Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaande pilgu läbi»

Kutsehariduse sektsioon:

11.30–12.15 Ilona Säälik, Tallinna Teeninduskool «Keeleõppe lõimimine erialaõppega»

12.15–13.00 Rutt Köster-Paap, Enda Trubok, Tartu Ülikooli Narva kolledž «8 kuuga 0-ist B2-ni»

14.00–14.45 Anu Luure, Tallinna Lilleküla Gümnaasium. Natalja Mjalitsina, Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi Räägu maja «Eesti kool ukrainlastele: loomise lugu»

14.45–15.30 Kokkuvõte konverentsist

Alushariduse ja 1. kooliastme sektsioon:

11.30–12.15 Julia Faizullova, NinaZavriku Facebooki grupi looja «Nutikate õppematerjalide koostamine kaasaegses keskkonnas: ideest teostuseni»

12.15–13.00 Lea Maiberg, alushariduse ekspert «Eesti keele kui teise keele õpetamine liitrühmas»

Põhikooli 2. ja 3. kooliastme sektsioon:

11.30–12.15 Kristel Kriisa, Anu Lutsepp, Harno koolituskeskus «Internetisuhtlus ja veebitoimingud: praktilisi näpunäiteid õpitegevuste planeerimiseks»

12.15–13.00 Olga Burdakova, Liudmila Nikolaeva, Jelena Nõmm, Tartu Ülikooli Narva kolledž «Bilingvaalide-õpilaste kõne alakorpus (vene-eesti bilingvism) RusLAPSED lastekõne korpuses: vigade analüsaatori loomise probleemist»

Tagasi üles