Selleks et noortest saaksid maailmakodanikud, kes ka teisi oma tegude ja sõnadega innustavad, on neil enamasti vaja tõuget ja ruumi aruteluks. Noorsootöötaja rolli siin mõistab vist igaüks, ent maailmahariduse teemade puhul on üks oluline nüanss: need on põrgulikult keerulised. Venemaa sõda Ukrainas analüüsivad meedia vahendusel iga päev kaitseeksperdid üle maailma, Afganistanis töötasid maailma parimad inimõiguste eksperdid ning kliimamuutuste pidurdamise lahendusi otsivad maailma parimad teadlased. Iga teema juures tuleb tegeleda tuhandete faktide, arvamuste ja kultuuritaustadega.
Noorsootöötaja, kes soovib oma noortega rahu, inimõiguste või keskkonnahoiu teemasid kajastada, peab arvestama, et ühte ja õiget vastust või juhist ta noortele anda ei saa. Pigem tuleb mugavustsoonist välja astuda, koos noortega teemat avada nii, nagu nemad seda eelistavad, ning arvestada sellega, et arutelu võib lõppeda mitme vastuseta küsimusega.
Ühiste avastusretkede ja arutelude kaudu areneb aga nii noor kui ka noorsootöötaja ning astub sammu lähemale tegutseja rollile, et olla osa hoolivamast ja õiglasemast maailmast. «Tasapisi. Mitte pauhti! Aga märkamisi muutustest noorte suhtumises on. Uhke tunne on, et olen aidanud mingit sammukest astuda,» kirjeldas seda teekonda Ilmatsalu noortekeskuse juhataja Jaanika Palm, kes oma noortekeskusele loodussuuna võttis.
Selline ongi maailmahariduse olemus: noor teab, hoolib ja tegutseb. Nii mõeldes on tulevikukriisid küll käegakatsutavad, kuid meie roll neile vastu astudes tundub hoopis lootusrikkam.