Koolist väljalangevuse ennetamiseks sai toetust kuus arendusprojekti

PM Haridusportaal
Copy
Haridus- ja teadusministeeriumi asekantsler Liina Põld.
Haridus- ja teadusministeeriumi asekantsler Liina Põld. Foto: Erakogu/Haridus- ja teadusministeerium

Haridus- ja teadusministeerium ning sotsiaalministeerium toetavad kuut kohalike omavalitsuste ja omavalitsusliitude arendusprojekti, mille eesmärk on ennetada noorte väljalangevust koolist.

Haridus- ja teadusministeeriumi üldharidus- ja noortepoliitika asekantsler Liina Põllu sõnul on toetusmeede loodud just selleks, et kohalikud omavalitsused saaksid koos haridusasutustega välja töötada süsteemsed tugiteenused noorte õppimise ja arengu toetamiseks. «Esitatud projektidest tõusid positiivselt esile kohalike omavalitsusliitude projektid, kus laste toetamise vajadused olid omavalitsuste koostöös põhjalikult läbi mõeldud. Samuti oli projektides rõhku pandud haridus-, sotsiaaltöö-, tervishoiu- ja ohvriabi valdkonna koostööle terviklike lahenduste loomisel, et toetada laste ja noorte koolis püsimist,» ütles Põld.

Kokku esitati «Integreeritud tugiteenused koolist väljalangevuse ennetamiseks» taotlusvooru 11 arendusprojekti, millest toetuse sai kuus. Toetuse saajateks on Lääne-Virumaa Omavalitsuste Liit, Võrumaa Omavalitsuste Liit, Haapsalu linnavalitsus, Viljandi linnavalitsus, Tartu linnavalitsus ja Raasiku vallavalitsus.

Omavalitsusliidud plaanivad toetuse abil välja töötada maakondade ülesed tegutsemismudelid ning juhendmaterjalid koolist väljalangevuse varajaseks märkamiseks ja ennetamiseks haridusasutustes. Kohalikud omavalitsused saavad toetust kasutada spetsialistide koolitamiseks ning uuenduslike teenuste algatamiseks. Ülevaade toetuse saanud projektidest on kättesaadav RTK kodulehel.

Taotlusvooru kogumaht on 1,7 miljonit eurot. Taotlusvooru rahastatakse Euroopa Majanduspiirkonna toetustest ning sellega soodustatakse koostööd Norra, Islandi ja Liechtensteiniga.

Haridus- ja teadusministeerium on alates 2018. aastast süsteemselt tegelenud nii koolist väljalangevuse ennetamisega kui ka haridussüsteemist väljalangenutega. 2021. aastal oli põhikoolist väljalangejate määr statsionaarses kolmandas kooliastmes 0,25 protsenti ehk ligi 110 õpilast. Iga õpitud aasta tähendab noore jaoks paremaid oskusi, toimetulekut tööturul ning ühiskonnas laiemalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles