Haridustehnoloogia startup kutsub toetama Ukraina laste haridusteed

Copy
ALPA Kidsi meeskond
ALPA Kidsi meeskond Foto: ALPA Kids

Hiljuti haridus- ja teadusministeeriumi, Emakeele Seltsi ja keeleameti poolt korraldatud mulluse Eesti keeleteo rahva lemmiku auhinna võitnud haridustehnoloogia startup ALPA Kids soovib kinkida oma keeleteo edasi Ukraina lastele ja kutsub inimesi andma hoogu ukrainakeelsete ALPA digiõppemängude loomiseks.

«Soovime, et iga Ukraina laps, kes on paisatud üle maailma kaugele oma kodust ja rahvast saaks hoida ALPA abil oma keelt ja kultuuri. Viimaste nädalate jooksul Eestisse saabunud Ukraina laste seas on juba neid, kes kasutavad ALPA mänge eesti keele õppimiseks ja haridustee jätkamiseks. Meie soov on aga arendada neile ka nende emakeelsed õppemängud ja teha need tasuta kättesaadavaks,» ütles ettevõtte tegevjuht Kelly Lilles.

Digimaailm on tänapäeva laste igapäevaelu osa, seega on oluline, et võõrkeelse nutisisu asemel oleks lastel võimalus kasutada emakeelset harivat sisu. «Iga viies alla kolmeaastane Eesti laps kasutab nutiseadmeid iga päev,» ütles Lilles, lisades, et praegu õpivad ALPA rakenduse abil eesti keelt ka paljud muu kodukeelega lapsed. Lisaks aitab rakendus hoida laste eesti keelt ja kultuuri 126 riigis, millest eksootilisemad näiteks Brunei, Trinidad ja Tobago.

«Tahame luua samasuguse võimaluse Ukraina lastele ja arendada ALPA rakendus koostöös Ukraina õpetajatega ukraina kultuurile ja haridusele vastavaks. Enda meeskonnaga saame projekti panustada 5000 eurot, aga sellest kahjuks ei piisa,» ütles Lilles.

Ukrainakeelsetele õppemängudele saab Hooandjas toetust anda veebilehel https://www.hooandja.ee/projekt/alpa-digioppemangud-ukraina-lastele .

Hooandjast kogutav rahasumma läheb ALPA mängude tõlkimisele, lokaliseerimisele, valideerimisele, animeerimisele, arendamisele ja levitamisele.

ALPA digiõppemängud aitavad kolme- kuni kaheksa-aastastel lastel õppida tähti, numbreid, kujundeid, arvutamist, kirjutamist, loodust ja palju muud emakeeles ning läbi kohaliku kultuuri näidete. Eestikeelsetel mängudel on praeguseks üle 50 000 kasutaja, sealhulgas üle 300 Eesti haridusasutuse on otsustanud rakendust kasutada õppetöö mitmekesistamiseks.

Mängud on loodud üheskoos õpetajate ja teaduritega ning lõimitud ekraaniväliste tegevustega.

Tagasi üles