Tallinnas algavad neljapäeval üleriigilised õppejuhtide koostööpäevad, kus osaleb 220 õppejuhti 163 koolist üle Eesti.
Õppejuhid kogunevad Tallinasse üleriigilistele koostööpäevadele
Üldhariduskoolide õppejuhid on kord aastas koostöö tihendamise ja aktuaalsete teemade arutamiseks ning õppimiseks kokku saanud juba kaksteist aastat.
Külalisi on oodata nii lähemalt kui kaugematest nurkadest üle Eesti – näiteks Peetri, Viimsi, Kostivere, Kohtla-Järve, Narva, Urvaste, Heimtali, Salme, Häädemeeste, Nõo, Vääna ja Unipiha alg- ja põhikoolist, gümnaasiumitest, riigigümnaasiumitest ja -huvikoolidest. Sel korral on kohal ka 37 Tallinna kooli.
13. õppejuhtide koostööpäevade teema on inspireeritud Tallinna haridusstrateegiast, mille keskmes on õnnelik õppija, kes on teadlik oma tugevustest, soovidest ja võimalustest, millest lähtuvalt on kujundatud paindlik ja mitmekesiste valikuvõimalustega sujuv õpitee. Õpitee kõrge kvaliteet selle igas lõikes on alus õppija konkurentsivõimelisusele tulevikus.
Visiooni saavutamise eelduseks on nii õppijapoolne vastutuse võtmine kui ka tema toetamine oma õpitee kujundamisel ja õpiteekonnal. Tulemuslik individuaalne õpitee algab õnnelikest inimestest – pädevatest ja pühendunud haridusasutuste juhtidest, õpetajatest, tugispetsialistidest aga ka perekonnast ja hariduspoliitika kujundajatest. Vastav koostöövõrgustik koos inspireeriva ja tasakaalustatud õpikeskkonnaga on õnneliku õppija kujunemise vundament.
Koostööpäevade esimene päev leiab aset Tallinna Saksa Gümnaasiumi täielikult renoveeritud moodsas õppehoones Mustamäel Sütiste tee 20. Päeva juhib Karmel Killandi. Õppejuhte tervitab ja koostööpäevad avab Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart.
Esimesel päeval esineb haridus- ja teadusministeeriumi haridusjuhtimise ja õpetajapoliitika valdkonna juht Heidi Uustalu ettekandega teemal «Õppejuht kui eestvedaja kui koolijuht kui esiõppija» ning sellele järgneb arutelu, kus sõna saavad kõik olulised osapooled - õppejuht, koolijuht, koolipidaja, ministeeriumi ja ülikooli esindaja. Pärast seda jätkuvad töötoad.
Teisel päeval jätkub koostöö Tallinna Õpetajate Majas. Põhikooli õppekava muudatuste katsetamise ja kooli õppekava koostöise disaini teemat avab haridus- ja teadusministeeriumi üldhariduse valdkonna peaekspert Hele Liiv-Tellmann. Ettekandele järgneb arutelu koolide esindajatega õppekava koostöös disainimisest.
Kahepäevase kokkusaamise lõpetab Tartu Ülikooli Kliinikumi psühholoog Kärolin Kajalaid teemaga «Kuidas märgata ja vältida õppija läbipõlemist».
Koostööpäevad said alguse Pärnus, kus esimest korda kogunesid õppealajuhatajad 2009. aastal Pärnu kauaaegse pedagoogi ja õppealajuhataja Virve Laube eestvedamisel.