Konverentsil «Õppejõult õppejõule 2022: mis on õpetamise tuum» andis õppeprorektor Aune Valk üle Tartu Ülikooli 2021. aasta õppeteo ja õppekvaliteedi edendamise auhinnad, mis väärtustavad tulemuslikku koostööd, arendustegevust ning innovatsiooni ülikooli taseme- ja täiendusõppes.
Vaata, kes on Tartu Ülikooli parimad õppekvaliteedi edendajad
Aasta õppeteo tunnustuse pälvisid füsioteraapia magistriõppekava kliinilise praktika arendamine Kadri Medijaineni, Margot Bergmanni, Monika Metsa ja Doris Vahtriku poolt; õppemetoodika arendamise kogemusseminarid loodus- ja täppisteaduste valdkonnas ning eesti ja üldkeeleteaduse instituudis Reidar Andresoni, Toomas Esperki, Krista Fischeri, Heili Kasuka, Evely Kirsiaia, Asko Lõhmuse, Janika Rauni, Maido Remmi, Vesal Vojdani, Kaire Uibolehe, Helen Plado ja Maigi Vija poolt ning eesti keele ja matemaatika riigieksami kursused gümnaasiumiõpilastele, mille meeskonda kuulusid Ilona Tragel, Külli Habicht, Maigi Vija, Kristel Mikkor, Tiina Kraav, Kerli Orav-Puurand ja Karin Täht.
Õppeprorektor Aune Valgu sõnul iseloomustab kõiki auhinnatud õppetegusid lisaks tavapärasele väga tublile tööle ka värske lähenemisnurk ja järjepidevus. «Uusi asju on tehtud kogu aasta või semestri jooksul ning paigas on ka plaanid nendega jätkamiseks. Auhinna saajaid valida ei olnud lihtne, heas koostöös on tehtud palju õppekvaliteeti muutvaid tegusid,» ütles Valk.
Auhinnakandidaadiks esitati 19 õppetegu, mille tulemusena on üliõpilastel ja täiendusõppijatel võimalus otstarbekamalt ja sügavamalt õppida, tulevikuoskusi arendada ning vaimset tasakaalu ja rõõmsat meelt säilitada. Kandidaate said esitada kõik ülikoolipere liikmed, auhinna saajad otsustas ülikooli õppekomisjon. Aasta õppeteo auhind on rahaline preemia 5000 eurot.
Õppekvaliteedi edendamise auhinna sai meditsiiniteaduste valdkonna farmaatsia instituut.
Farmaatsia instituut sai tunnustuse proviisoriõppe pideva süsteemse arendamise eest. Muu hulgas hõlmab see õppekava jagamist kompetentsipõhisteks mooduliteks, uudsete hindamismeetodite kasutamist üliõpilaste erialateadmiste ja suhtlemisoskuse arendamiseks, apteegipraktika temaatilist struktureerimist ning täiendusõppeprogramme «Farmatseudist proviisoriks» tervishoiukõrgkooli lõpetanutele ja «Kliiniline farmaatsia» proviisoritele uudsete õppimisvõimaluste loomiseks.
Õppeprorektor Aune Valgu sõnul teeb rõõmu, et proviisori õppekava arendamisel on lähtutud õpetamise heas tavas sõnastatud väärtustest. «Õppemeetodite kasutamine, praktika- ja eksamikorraldus toetavad tegelikus elus vajalike oskuste kujunemist ning õppijaid suunatakse pidevalt oma oskusi analüüsima ja edasise õppimise võimalusi leidma,» sõnas ta.
Õppekvaliteedi edendamise auhinnaga tunnustatakse ülikooli instituuti, kolledžit või valdkonda edukalt kavandatud ja kolme aasta jooksul ellu viidud tulemusliku õppekvaliteeti toetava tegevuse eest. Oluline on, et muudatused tehtaks töötajate ja üliõpilaste koostöös. Õppekvaliteedi edendamise auhind on rahaline preemia 30 000 eurot.