Viljandi koolide klassiruumidesse paigaldati 30 interaktiivset tahvlit, neist 15 Kesklinna kooli ja 15 Jakobsoni kooli.
Viljandi koolid said õpetamiseks uued interaktiivsed tahvlid
Interaktiivsed tahvlid on tootnud SMART Technologies ULC. Ühe selle tahvli hind on 3000 eurot koos käibemaksuga ning selle jaoks tuli raha Viljandi linna eelarvest.
Interaktiivsetel tahvlitel on palju erinevaid funktsioone. Näiteks võimaldavad need õpetajatel tahvlile kirjutada erinevatel viisidel ja värvidega, kirjutatut salvestada ning seda ka õpilastega jagada. Samuti on võimalik näidata informatiivset materjali internetist, kuvada tahvlil kuni nelja erineva seadme pilti samal ajal ning kasutada õppetööks ka erinevaid hariduslikke Android rakendusi.
Linnapea Madis Timpson käis Kesklinna koolis uute interaktiivsete õppevahenditega tutvumas. «Sellest ajast, kui mina praeguses Kesklinna koolis käisin, on palju muutunud ning selliseid tehnoloogilisi lahendusi ei osanud sel ajal keegi uneski näha. Me peame ikka ajaga kaasas käima ning looma oma õpilastele kaasaegseid võimalusi teadmiste omandamiseks, et nad suudaksid selle pidevalt muutuva ja areneva maailmaga samas tempos käia. Sama kehtib ka meie õpetajate kohta,» ütles linnapea.
Ta avaldas lootust, et uudne lahendus interaktiivsete tahvlite näol on kindlasti üks selline tehnoloogiline uuendus, mis muudab õpetajate töö lihtsamaks ning pakub õpilastele kaasaegseid ja põnevaid võimalusi õppimiseks.
Ka Viljandi kesklinna kooli direktori Aavo Soopa sõnul on interaktiivsed tahvlid koolis uus tehnoloogiline tase. «Need annavad rohkem võimalusi õpetaja sõnumit mitmekülgsel ja huvitaval moel edasi anda ning kaasata ka õpilasi rohkem praktilistesse tunnitegevustesse. Tahvlist on võimalik minna otse internetiavarustesse ja kasutada kõiki sealseid võimalusi. See ekraan on ise nagu suur arvuti, millel on ka palju muid funktsioone, mida tavaarvutil ei ole,» lausus Soopa.
Tema sõnul on õpetajad mõned päevad neid tahvleid juba kasutanud ning nende tagasiside järgi on ekraanide põhilised funktsioonid kergesti omandatavad. «Õpetajad näevad interaktiivsete tahvlite kasu nii selles, et nende oma töö on muutunud lihtsamaks kui ka selles, et õpilastel on põnev ja mugav sellisel ekraanil ülesandeid lahendada. Tegelikult me ei ole jõudnud veel kõiki selle tahvli väärtusi ja võimalusi üles leida ning alles õpime neid tundma,» lisas Soopa.