Haridus- ja teadusminister Liina Kersna märkis, et koolid on kasutanud toetust parimal võimalikul moel. «Mul on hea meel, et koolid on leidnud lisaraha abil võimalusi pakkuda tuge õpilastele, kellele distantsõpe ei sobinud ning kel seetõttu oli vaja abi mõne olulise teema omandamiseks,» ütles minister Kersna.
«Teadlaste ja ekspertide hinnangul on õpilünkadel kumulatiivne iseloom. Mahajäämus süveneb järgnevatel õppeaastatel, õpimotivatsioon langeb, põhjustades varast õpingute katkestamist, mis omakorda toob kaasa sotsiaalkulusid ja vähendab inimeste edukust tööturul. Seetõttu on väga oluline pöörata tähelepanu õpilünkade tasandamisele.»
Ministeerium eraldas 2021. aasta kevadel võimalike õpilünkade tasandamiseks ja õpilastele täiendavate tugimeetmete rakendamiseks üldhariduskoolide pidajatele ühekordse täiendava toetuse 40 eurot õpilase kohta, kokku 6 miljonit eurot. Toetuse täpsema kasutuse otsustasid koolid koos koolipidajaga.
Mõjusate tugimeetmetena nimetasid koolid kõige enam täiendavate individuaalsete konsultatsioonide läbiviimist ning õpetamist väiksemates rühmades, kuid ka lisakursuste või -tundide pakkumist ning abiõpetajate ja täiendavate tugispetsialistide kaasamist.
Mitmeid tegevusi viidi ellu omavahel kombineeritult. Koolide hinnangul said nad tugitegevuste kaudu tõsta õpilaste õpimotivatsiooni ja toetada enesehinnangut. Mitmekesiste ja põnevate õpetamisviiside kasutamiseks said koolid innustust ka suvistest õpihuvilaagritest, näiteks rakendati õppijate toetamisel draamaõpetuse elemente ja turgutati teadushuvi.
Õpilünkade tasandamise toetust kasutas mullu septembrist novembrini 283 üldhariduskooli ehk 92% küsitlusele vastanutest. Toetust veel mitte kasutanud koolidest enamus kavatseb seda teha õppeaasta teisel või kolmandal trimestril.