Suur keskkonnakampaania toob tuhanded noored küünlaümbriseid jahtima

Copy
Kampaanias löövad kaasa ka superstaarisaate tegijad
Kampaanias löövad kaasa ka superstaarisaate tegijad Foto: Vallo Kruuser

Kuusakoski eestvedamisel toimub juba kuuendat korda lastele ja noortele suunatud keskkonnakampaania «Küünlaümbriste jaht», mis toob noored üle Eesti kokku koguma võimalikult palju tühjaks põlenud alumiiniumist teeküünlaümbriseid.

«Eelmisel korral osales küünlaümbriste jahis koguni ligi 450 kooli ja lasteaeda, ligi 12 000 noort üle Eesti ja kokku koguti üüratu kogus – üle nelja miljoni küünlaümbrise,» kirjeldas kampaania korraldaja Mari-Liis Vaher. «See on olnud oodatud sündmus, sest pakub võimalusi rühmatööks, ühistegevuseks ja selle tunnustamiseks, kuid muidugi tõstab noorte keskkonnateadlikkust ja muudab seeläbi meie kõigi jalajälge väiksemaks ning kodupaiga puhtamaks.»

Kuusakoski juhatuse esimees Urmo Viisitamm märkis, et kampaania olulisim eesmärk on kooliõpilaste keskkonnateadlikkuse suurendamine ning taaskasutuse ja jäätmesorteerimise vajalikkuse rõhutamine. «Õnneks täheldame, et teadlikkus järjest kasvab – taaskasutatavad materjalid ei lenda enam kergekäeliselt tavaprügi sekka. Paraku alumiinium ei lagune looduses, mistõttu annab küünlaümbriste kogumine märkimisväärse panuse looduse hoidmisse,» ütles Viisitamm. «Alumiinium on samal ajal nii hea materjal, mida on võimalik lõputult ümber töödelda ja meile vajalikke asju meisterdada: näiteks limonaadipurke, jalgrattaraame, telefone, fooliumi, mille sees kodus toitu säilitada, või lausa paate, lennukeid ja maju.»

Mängulise «Küünlaümbriste jahiga» on liitunud ka telesaate «Eesti otsib superstaari 2021» finalistid. «Uhke on osaleda nii suuremahulises ja noorte keskkonnateadlikkust suunavas ja tunnustavas kampaanias,» ütles sel aastal superstaarisaates tuntust kogunud laulja Andreas Pall. «Polnudki varem mõelnud, kui palju küünlaümbriseid näiteks jõulude ajal tekib. Neid kõiki saab ju taaskasutada.»

Kampaanias osalemiseks tuleb põletatud teeküünlaümbrised üksi või oma rühmaga kokku koguda ja need enne 31. märtsi Kuusakoski sobivasse esindusse toimetada. Seejärel on võimalik enda kampaaniakood registreerida ning auhindade loosis osaleda.

Üksikkoguja peaauhinnaks annab firma Electrarattad elektrijalgratta ja kiivri, seltskonnas kogujatele on auhinnaks 1000 eurot näiteks ekskursiooni või klassiõhtu korraldamiseks. Lisaks on kampaaniapartnerid MySnack ning Kalev Spa, kes jagavad lisaauhindu.

Kampaanias on olulisel kohal ka heategevus. Kuusakoski lisab kampaania jooksul kogutud ja ära toodud küünlaümbriste rahalisele väärtusele omakorda veel sama palju juurde ja suunab selle summa heategevusse. Näiteks kui tuuakse küünlaümbriseid turuväärtuses 5000 eurot, siis Kuusakoski lisab sama summa juurde ja annetab seega kokku 10 000 eurot. Organisatsioon, kellele raha annetatakse, selgub rahvahääletusel kampaania lõpus.

Tagasi üles