Kaasaegne õpe kui eest libisev unistus
Aktiivse tudengiesindajana olen tegutsenud mitme tegevustoetuste komisjoni töös. Väga kurb on näha, et kõigist lahedatest õppetööd arendavatest tegevustest, mis võiksid olla tavapärane osa iga õppejõu tööst, saavad finantsilist toetust vaid vähesed väljavalitud. Kokkuvõttes jääb alles kurb reaalsus, et aktiivsed õppejõud, kes tegelikult ka soovivad enda õppeainetele lisaväärtust luua, peavad seda tegema kas enda vabast ajast või ootama järgmist aastat koos järgmise tegevustoetuste vooruga. Kõrghariduse külmutatud rahastuse tõttu jääb juba niigi väiksele tegevustoetusele igal aastal üha vähem finantsilisi ressursse. Pikemas perspektiivis tekitab see olukorra, kus üliõpilaste unistused modernsetest ja ajaga kaasas käivatest õppeainetest võivad unistusteks jäädagi.
Kõrgharidus on vaieldamatult väga tähtis osa Eesti innovaatilisest ja tulevikku vaatavast ühiskonnast. Kõrgkooli lõpetanud spetsialistide oskused ja pädevused sõltuvad väga tugevalt antava kõrghariduse kvaliteedist, mida aga kahjuks hoiab tagasi riiklik kõrghariduse alarahastus. Kui see peaks lähiaastatel niimoodi jätkuma, võime end peagi leida kümne aasta tagusest olukorrast, kus kõrghariduse eest maksid üliõpilased ja nende perekonnad. Sellisel teel tekkiva vähenenud ligipääsuga kõrghariduse tulemus oleks omakorda ühiskonnas vajalike spetsialistide, oskustöötajate ja aktiivsete ühiskonnaliikmete arvu kahanemine.
Eesti tuleviku edu huvides peame suurendama kõrghariduse rahastust – nii meie kodanike aktiivsus tulevikus kui tööturg sõltuvad paljuski kogemustest, sidemetest ja teadmistest, mis saadakse ülikoolides ja kõrgkoolides. Seega riik peab suurendama kõrghariduse rahastust ja seadma selle prioriteediks, sest see on meie kõigi ühistes huvides.