Põhjanaabrite õpetajad kurdavad täielikku läbipõlemist

Agnes Korv
, Haridusportaali toimetaja
Copy
Tommi Kinnunen.
Tommi Kinnunen. Foto: Kristian Tervo

Soome õpetajad on viimse piirini väsinud ning läbi põlemas, kirjutab Helsingin Sanomat (HS). Avaliku debati sel teemal algatas emakeele ja kirjanduse õpetaja ning Eestiski tuntud kirjanik Tommi Kinnunen.

Romaanide «Nelja tee rist» ja «Peraküla» autor Kinnunen kirjutas nädalavahetusel Twitteri postituses, et on kurnatuse tõttu haiguslehel. HS vahendas, et postitusest sai alguse avalik debatt ja mitmed ajalehega vestelnud õpetajad nõustusid Kinnuneniga ning ütlesid samuti tundvat tohutut väsimust. Ajalehe teatel põhjustavad õpetajate üleväsimust pandeemiast tingitud hübriidõpe, suured klassid ning sel sügisel Soomes kehtima hakanud uus õppekava, mis pikendas koolikohustusliku ea 18. eluaastani ning millega kaasnesid mitmed reformid gümnaasiumiõppes.

Õpetajate kirjeldusel on näiteks kasvanud nõudmised küpsuseksamile ning seda nii sisult kui mahult, sest ülikooli astumisel kasvas lõpueksamite osakaal ja kohustuslike eksamite arv viie eksamini. Samuti lisati õppekavva täiendavaid põhimõtteid, mis peaks parandama õpilaste toimetulekut, heaolu ja suhtlemisoskusi. Erivajadustega õpilaste toetamiseks tehtu eeldab aga varasemast mahukamat aruandlust.

Gümnaasiumiõpetajad avaldasid ajalehele, et nad peavad reformi ideid õigeks, kuid kõik toimus liiga kiiresti ja järsku ning seda niigi keerulises pandeemiaolukorras. Õpetajad kurtsid, et kiirustamise märke on näha ka õppekavades ja -materjalides, mis muudab nende töö veelgi keerulisemaks. Samuti on õpetajate töömahtu kasvatanud muudatus, mis näeb ette, et lugemishäire diagnoosi saanud õpilasele antakse eksamil lisaaega või vaikne ruum eksami sooritamiseks. Varem oli tavaline saada punktihüvitist.

Sarnaselt Eesti õpetajatega avaldasid ka Soome õpetajad artiklis soovi, et koroonaga seotud kohustuste asemel soovivad nad keskenduda rohkem oma põhitööle: tundide planeerimisele ja õpetamisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles