Uuringu eesmärk oli hinnata 2018. aastal Integratsiooni Sihtasutuse koosseisu loodud eesti keele majade klientide rahulolu keelekursuste, eesti keele harjutamise ürituste ja projektide, iseseisva veebiõppe võimaluste ja nõustamisteenusega ning analüüsida tegevuste ja teenuste mõju nende keeleoskusele ja lõimumisele laiemalt.
«Eesti keele majade loomisel oli meie eesmärk pakkuda eesti keele kursuste kõrval võimalusi eesti keele harjutamiseks ja kultuuriga tutvumiseks vabamas vormis, eesti kultuuriruumis ja keelekeskkonnas viibides,» ütles Integratsiooni Sihtasutuse juhataja Irene Käosaar.
«Uuringu tulemused näitasid, et oleme eesmärgi poole liikumisel edukad olnud. Rahulolu eesti keele majade teenustega on kõrge ning keeleõppijate hinnangul oleme aidanud neil keeleoskust parandada ja vabamalt eesti keeles suhtlema hakata. Uuring näitas ka seda, et keelemajade kliendid on mõnede aspektide osas ühiskonda paremini lõimunud ja tunnevad suuremat sidet Eesti ühiskonnaga võrreldes nendega, kes ei ole keelemajade teenuseid kasutanud,» selgitas Irene Käosaar.
Üle 95 protsendi keelemajade tegevustes osalenutest soovitaksid neid ka teistele ning ligi 70 protsenti keeleõppijatest tajusid, et nende eesti keele oskus on paranenud.
Näiteks 74 protsenti kursustel õppinutest, 73 protsenti keelepraktika üritustel osalenutest ja 83 protsenti keelesõbra programmis kaasalööjatest hakkasid rohkem kasutama eesti keelt vabal ajal. Eesti keeles hakkasid rohkem lugema 66 protsenti kursustel õppinutest, 72 protsenti keelepraktika üritustel osalenutest ja 82 protsenti keelesõbra programmis osalenutest. Tööl ja koolis hakkasid eesti keeles rohkem suhtlema 64 protsenti kursustel õppinutest, 68 protsenti keelepraktika ürituste külastajatest ja 80 protsenti keelesõbra programmis osalenutest.