Maailm vajab mõtlevaid inimesi
Metsoja nõustus nendega, kes leiavad, et õpetaja peab ka ise õppima ning arenema kogu elu, olema ise oma ala ekspert, miks mitte isegi fanaatik, kuid samas mõistma, et kasvav põlvkond on teistsugune. «Ehk siis enam polegi nii tavapärane, et kõik teavad, et kollase kõhuga on tihane ja punase kõhuga leevike,» tõi ta näite.
Kuid olulisem kui õige linnumääramine on reaal- ja loodusainete õppe jätkusuutlikkus - et koolis tekiks huvi valdkonna vastu ja kujundaks edaspidise erialavaliku, sest puudu on nii ekspertidest kui ka uutest õpetajatest. Metsoja näeb selles suurat ohukohta: «Kui meil pole ühiskonnas füüsikuid, keemikuid, keskkonnateadlasi, geograafe, geolooge, aga ka insenere, materjaliteadlasi jne, siis ei jõua me ühiskonnana mitte ainult tehnilises mõttes tupikusse, vaid ühiskonnast on puudu ka suur ja arukas osa kriitiliselt mõtlejaid. Neid, kes teevad vahet tõel ja ebatõel, faktidel ja paljal jutul, ravimitel ja MMS-il. Reaal- ja loodusained õpetavad kindlasti üht tänapäeval väga olulist oskust - leida infotulvast üles need killud, mida saab uskuda seetõttu, et nende allikas on usaldusväärne. Sellest on kasu kogu hilisemas elus, tegeletagu siis reaalia või humanitaariaga.»