Ükskeelne inimene on nagu erivajadusega inimene, sest tema võimalused ja valikud on piiratud, leiab Tallinna Ülikooli prantsuse keele õpetaja Aleksandra Ljalikova. Hispaania keele õpetaja Laura-Liis Relve lisab, et iga lisanduv keel avab maailmamõistmiseks uue ukse.
Kuku raadio«Haridusmõtte» saates keeleõppe teemadel arutlenud Relve ja Ljalikova olid ühte meelt, et koos emakeelega kolme keele valdamine on absoluutne miinimum. Tegelikult võiks neid keeli aga olla rohkem kui kolm.
«Ühe keelega on tänapäeva maailmas keeruline elada, sellist inimest on lihtne mõjutada, sest tema inforuum on kitsas. Meil on kaks silma, kaks kõrva ja kaks kätt, seega peaks ka keeli olema rohkem kui üks, juba kahe või kolme keelega mõistame maailma paremini ja sügavamini. Veel parem, kui keeli on isegi rohkem,» oli nelja keelt valdav Ljalikova veendunud. Ta lisas, et see ei tähenda justkui peaks keeli suures koguses kollektsioneerima. «Ei ole vaja muuseumi luua, aga keeli tuleks õppida selleks, et suhelda, reisida, lugeda, luuletada või laulda. Mõistes keelt, mõistame paremini teisi, aga ka iseennast,» sõnas ta.
Laura-Liis Relve, kes on õpetanud hispaania keelt üldhariduskoolides ja on Hispaania Majas keele õpetaja ja õppekordinaator tuletas meelde, et riiklikult on seatud sihiks, et aastaks 2035 valdab iga eestlane lisaks emakeelele veel kahte keelt. «Kuid ka mina olen seda meelt, et võiks osata rohkem kui vaid vene ja inglise keelt,» ütles Relve. «Keelte valdamine teeb tolerantsemaks, ka praegust ühiskonna lõhestumist oleks võinud ette näha,» viitas Relve sellele, et keelepoliitika on pika mõjuajaga protess ja kunagi tehtud otsused annavad end tunda aastakümnete pärast.