Digivõimekus osutus üllatavalt kasinaks
Õpetajate kogemuslugudes mainiti üllatavalt sageli, et õpilastel polnud sobivaid vahendeid videotundides osalemiseks. Samuti nörritas õpetajaid käsitöö ja kodunduse õpetamiseks sobivate digitaalsete õppematerjalide nappus.
Õpetajad tõdesid, et käsitöötehnikaid ja praktilisi ülesandeid oli raske läbi ekraani õpetada, ilma et nad saaksid õpilaste töid lähedalt põhjalikult uurida. Lisaks ei jäänud õpetajatel märkamata, et õpilaste digitaalsed pädevused ei olnud iseseisvaks õppimiseks piisavad. Samuti olid murekohaks õpilaste õpioskused, sealhulgas funktsionaalne lugemisoskus, mis raskendas juhiste mõistmist ja määratud tähtaegadest kinnipidamist. Õpetajad mainisid, kuidas teatud õpilased «kadusid» ja nendega oli keeruline kontakti saada. Ekraanide kaudu oli raske märgata ka mahajääjaid ja neid motiveerida. Õpilaste motivatsiooni langetas seegi, et riik soovitas praktilistes ainetes distantsõppe ajal hindamisest loobuda. Madalkäigule läks ka õpilaste koostöö, mis on tavatingimustes kodunduses väga oluline. Õpetajate arvates oli õpilastega individuaalne tegelemine, näiteks selgitamine, tagasisidestamine ja hindamine distantsõppe ajal tõeline katsumus. Enamik kommentaare kajastas, et distantsõpe suurendas õpetajate töökoormust ja oli õpetajaile väga väsitav.
Kogukonnatunne ja suurem vabadus
Mitmetest varasematest uuringutest on välja tulnud, et käsitöö ja kodunduse õpetajad tunnevad ennast koolis võrreldes teiste õpetajatega üksikutena, sest tihti on koolis vaid üks selle aine õpetaja. Distantsõppe periood pani aga aluse õpetajate omavahelisele tihedamale suhtlusele ja kogemuste vahetamisele sotsiaalmeedias: aineõpetajad lõid spetsiaalse Facebooki grupi, kus jagati kogemusi ja häid praktikaid. Kogemuslugude põhjal valminud uuringu autorid Koppel ja Taar rõhutavad selle algatuse olulisust, kuna see loob ka käsitöö ja kodunduse õpetajatele kogukonnatunde ja juhatavad õpetajaid uute võimalusteni. Distantsõppe positiivse küljena toodi esile ka vabadust õppekava tõlgendamisel ning tööaja korralduses.