Ekspert: digiõpe avab Eesti kõrghariduse globaalsele konkurentsile

Copy
Uku Varblane
Uku Varblane Foto: Erakogu

Kolmapäeval toimuval Arenguseire Keskuse veebiseminaril «Kas kõrgharidus seisab pöörde lävel?» arutatakse Eesti kõrghariduse suundumusi järgmise 15 aasta jooksul, muu hulgas seda, kuidas mõjutab hoogustuv digiõpe Eesti haridusmaastikku.

«Koroonapandeemia on kiirendanud kõrghariduse digitaliseerumist. Eesti kõrgkoolidele tähendab see võimalust jõuda globaalselt laiema ringi õppijateni,» ütles Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane. «Samas avab inimeste senisest suurem valmisolek veebi teel kõrghariduse omandamiseks meie haridusmaastiku globaalsele konkurentsile.»

Varblase sõnul nõuab konkurentsis püsimine Eesti kõrgkoolidelt uut laadi oskusi ja tegevusmudeleid, et saada osa globaalsetest digiarengutest. «Juba praegu näeme, kuidas maailma tippülikoolid on hakanud pakkuma veebi kaudu täiemahulist õpet,» ütles ta. «Digitaliseerumine hakkab pikaajaliselt muutma kõrgharidust kogu maailmas. Konkurentsis püsimiseks peavad Eesti kõrgkoolid selle muutusega võimalikult kiiresti kohanema.»

Kolmapäeval kell 15 toimuval veebiseminaril «Kas kõrgharidus seisab pöörde lävel?» käsitletakse peamisi kõrghariduse tulevikku mõjutavaid suundumusi ja võimalusi Eesti kõrgkoolide jaoks.

Seminaril esinevad Estonian Business Schooli rektor Meelis Kitsing, Tartu Ülikooli õppeprorektor Aune Valk, riigikogu liige ja Tartu Ülikooli professor Aadu Must ning Eesti Tööandjate Keskliidu tegevjuht Arto Aas. Arutelu juhib Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane.

Veebiseminari saab jälgida Zoomi keskkonnas.

2021/2022. aastal on Arenguseire Keskuse üheks uurimissuunaks Eesti kõrghariduse tulevik, mis vaatleb kõrghariduse arengusuundumusi ja võimalusi järgmise 15 aasta jooksul.

Arenguseire Keskus on ühiskonna ja majanduse pikaajalisi arenguid analüüsiv mõttekoda riigikogu kantselei juures. Keskus viib läbi uurimisprojekte Eesti ühiskonna pikaajaliste arengute analüüsimiseks, uute trendide ja arengusuundade avastamiseks.

Tagasi üles