Haridusinnovatsiooni häkatonil võistleb 50 haridust muutvat ideed (1)

Agnes Korv
, Haridusportaali toimetaja
Copy
Konkursi korraldaja Maria Rahamägi sõnul ei maksa karta kui idee kohe üldist mõistmist ei leia. Mõni hea idee vajab enda tõestamiseks lihtsalt aega.
Konkursi korraldaja Maria Rahamägi sõnul ei maksa karta kui idee kohe üldist mõistmist ei leia. Mõni hea idee vajab enda tõestamiseks lihtsalt aega. Foto: Erakogu

Mis oleks, kui kõik õppijaid saaksid aru, kuidas koolis õpitut päriselus kasutada või kui ajalugu ja loodusteaduseid saaks õppida läbi ägedate mängude, mis sobivad ka täiskasvanud õppijatele? Nendele küsimustele võib vastus tulla nädala lõpus toimuval hariduse häkatonil, kus hakkavad omavahel mõõtu võtma poolsada hariduselu rikastavat innovaatilist ideed.

15.-17. oktoobrini toimuva 48 tunnise häkatoni peakorraldaja Maria Rahamägi ütleb, et hea idee võib olla ka selline, milles headusest teised kohe ei pruugigi aru saada ja peamine on ise sellesse uskuda ning mitte valetada end tegelikkusest kogenumaks.

«Kui ma ise esimesel EdTech häkil Edumuse idee välja käisin ja spetsialistide kooli õpetama toomisest rääkisin, ei saanud selle vajalikkusest või väärtusest samuti enamus aru. Kui me aga esimesed Edumuse õpetajad koolidesse olime saatnud, hakkas see kuvand muutuma ning mul on hea meel, et tänaseks on Edumus Eesti haridusmaastikul hinnatud panustaja,» rääkis Rahamägi ja lisas, et loodab anda endast korraldajana parima, et sellest häkist saaksid alguse mitmed tulevased Eesti hariduse edulood.

Rahamägi sõnul loodetakse häkatonil kohata ideid, mis on seotud väga erinevate hariduselu valdkondadega. Ta tõi näiteks, et kui praegu on koolikeskkonnas kasutamiseks olemas 99math matemaatika mängud, mida kasutavad tuhanded õpetajad oma tundide põnevaks muutmiseks, siis miks mitte muuta mängulisemaks ka ajalootunde või loodusõpetust. «Või kuidas tagada seda, et kõik õppijad saaks aru, kus koolis õpitu päriselus rakendub? Niisiis ootame ideid, mis võiks õppimist efektiivsemaks muuta nii eelkooliealistest õppijatest kuni seeniorideni välja ning oodatud on ka kõik toetavad ja administratiivsed ideed, mis küll haridust paremaks teevad, aga ei pruugi õppijatele kunagi välja paista,» avas Rahamägi häkatoni eesmärke.

Hea idee kõnetab tuhandeid

Ta lisas, et häkile osalema ei pea tulema täiesti valmis äriplaaniga, küll aga peaks häki jooksul tekkima tiimidel prototüüp lahendusest ning lisaks on hea idee selline, millel on piisavalt konkreetne lahendus, et selle võiks kasutusele võtta sajad tuhanded õpilased, õppijad või haridust toetavad inimesed. «Suurim viga, mida tiim teha saab on suutmatus avaldada või tunnistada oma teadmatust, sest äri puhul on teadmatus alati suur ja kui seda mitte tunnistada ei saa areng ka kuigi kiiresti toimuda,» rõhutas Rahamägi.

Kokku oodatakse häkile 50 ideed. Juba registreerunud ideed on võtnud muuhulgas sihiks hariduse personaliseerimise ning õppijate toetamise kas koolis või koolitöödega. Rahamägi sõnul on väga oodatud ideed, mis on suunatud täiskasvanud õppijatele ning uutele haridust toetavatele süsteemidele. «Näiteks võiks keegi välja pakkuda, kuidas saaks õpetaja leida sobivaimat digitaalset õppevara oma õpilastele või lahendust, millega õpilased saaks üksteise töid tagasisidestada ja vajadusel hinnata,» sõnas Rahamägi.

  • Häkile on registreerunud 245 osalejat ja 56 ideed 
  • Edasi pääsevad 50 ideed kuulutatakse välja esmaspäeval 

Häki teisel päeval ideede esitajatele ärimudeli põhitõdesid selgitav investor Yrjo Ojasaar iseloomustas haridusinnovatsiooni Nelson Mandela sõnadega, et haridus on võimsaim relv maailma muutmiseks. «Haridus loob uusi võimalusi ja EdTech aitab neist võimalustest sündivaid hüvesid rohkemate inimesteni viia,» sõnas ta. Haridusuuendustesse investeerimise vajadus peaks Ojasaari sõnul peale pandeemiaaegset koduõpet kõigile investoritele, kel on kodus lapsed, eriti selge olema. Ta lisas, et selle mõistmise märgiks on ka märgatavalt suurenenud investeeringud EdTechile. Häkatonile ideede esitajatel soovitas Ojasaar oma ärimudeli potentsiaal hästi läbi mõelda, sest reaalsuses tahavad õpetajad ja koolid väga täpselt teada, mida väljakäidava raha eest saab.

Haridusinnovatsiooni ettevõtteid esindava EdTech Estonia korraldatavalt häkilt võtavad osa ka hariduseksperdid ning teiste alade esindajad, kes aitavad ideest vormida jätkusuutliku lahenduse, et uus toode või teenus jõuaks paljude õppijateni üle Eesti ja maailma. Parimaid meeskondi ootavad rahalised auhinnad ja kolmekuune mentorprogramm oma äriidee arendamiseks. Häki auhinnafondis on nii raha kui ka mentorprogramm viiele tiimile. Auhinnafondi panustavad haridus- ja noorteamet, Tallinna haridusamet, Tallinna Tehnikaülikool, Bolt, Telia, LHV Pank ja Eesti Energia ning kokku on auhinnaraha välja pandud tänaseks summas 15 000 eurot.  Häkki korraldamist toetavad haridus- ja teadusministeerium ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles