Klassijuhataja ameti väärtustamiseks kuulutas Tallinna haridusamet mulluse õppeaasta klassijuhataja teema-aastaks, mis sai lõpu vägeva «klassiõhtuga». Lisaks valiti aasta jooksul 15 klassijuhatajat, kes pälvisid tiitli kuu klassijuhataja.
Pealinna klassijuhatajad said oma aasta
Maarjamäe lossi hoovil reedel toimunud õhtusel peol esines klassijuhatajatele Anne Veski, enne seda oli kavas «klassijuhataja tund» ning terve päeva jooksul said õpetajad osaleda meeleolukates orienteerumismängudes ning Õpetajate Majas ja erinevates muuseumites toimunud õpiampsudes ning lõõgastuda kohvikualal.
Lisaks pakuti õpetajatele võimalust jäädvustada ennast fotoseina «Õppimise vaimus» taustal, vaadata kinotoas möödunud klassijuhataja teema-aasta teemalisi videoid, tutvuda möödunud teema-aastast «rääkivate seintega» ning osaleda auhindadega viktoriinil.
«Olen kuulnud ütlemist, et 21. sajand olevat kahjuks üksildaste hingede sajand. Klassijuhataja töö on täpselt vastupidise suunaga – eesmärk on jõuda selleni, et ükski õpilane ei tunneks ennast üksinda, et klass oleks nagu perekond,» tutvustas oma tööd Tallinna Saksa Gümnaasium, 11.c klassijuhataja Anu Kušvid. Tema kolleegi Haabersti Vene Gümnaasium, 1. klassi klassijuhataja Tamara Tšamjani sõnul oli alguses õpilaste konflikte raske lahendada kartuses midagi valesti teha. «Pelgasin ka lastevanematega kontakti luua, kuna kõik inimesed on erinevad ja igaühele oli vaja leida sobiv lähenemine. Kuid juba esimese kuu jooksul sain aru, et pole midagi hullu,» sõnas Tšamjan.
Tallinna haridusamet sõlmis koolidega 2020. aasta sügisel Hea tahte lepingu, millega võttis endale kohustuse algatada ja juhtida koostöös partneritega tegevusi, mis aitavad mõtestada ja väärtustada klassijuhataja tööd, rolli ning vastutust; arendada klassijuhataja tööd väärtustavat tunnustus- ja motivatsioonisüsteemi; luua tingimusi ja algatada tegevusi, et jagada ning levitada klassijuhataja töö parimat kogemust; käivitada teema-aastat läbiv koolitusprogramm klassijuhatajatele ning koostada koostöös ekspertidega üldine Tallinna klassijuhataja ideaalmudel, mis peaks valmima novembris.
Koolid lubasid omalt poolt luua klassijuhatajatele võimalused teema-aasta tegevustest osavõtuks; kirjeldada ja tähtsustada klassijuhataja rolli, tööülesandeid ning vastutust; väärtustada klassijuhatajat töötajate tunnustus- ja motivatsioonisüsteemi kaudu; toetada koolituste ja mentorsüsteemiga alustavat klassijuhatajat ning leida võimalusi tasustada klassijuhataja tööd vääriliselt.
Kogu õppeaasta jooksul valis Tallinna haridusamet ülelinnalist kuu klassijuhatajat. Kokku esitati läbi õppeaasta tunnustamisele 360 klassijuhatajat, kellest 15 said tiitli «Tallinna kuu klassijuhataja». Eraldi statuut noorte ja alustanud klassijuhatajate tunnustamiseks töötati välja ka konkursi «Eestimaa õpib ja tänab» tarbeks, kuhu valiti välja viis laureaati.
Tallinna koolides oli möödunud õppeaastal 1995 klassijuhatajat, kellest 96 alustasid seda teekonda elus esimest korda.
Tallinna kuu klassijuhatajaks valitud õpetajad
Ilmi Laur-Paist, Tallinna 21. kool
Anu Orastu, Ristiku põhikool
Ingrid Samon, Haabersti Vene gümnaasium
Boriss Putškov, Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasium
Evelyn Ojaperv, Tallinna Tondi kool
Siiri Vilgats, Tallinna Kuristiku gümnaasium
Ingrid Reiljan, Tallinna Nõmme põhikool
Reet Ristjan, Tallinna Heleni kool
Kati Rand, Tallinna südalinna kool
Jelena Latt, Lasnamäe Vene gümnaasium
Tatjana Vasilieva, Tallinna Läänemere gümnaasium
Anni Väli, Tallinna 32. keskkool
Kristina Jürgenson, Tallinna Pae gümnaasium
Olga Koch, Lasnamäe Vene gümnaasium
Tatjana Videva, Tallinna Pae gümnaasium