Teisipäevast algavad 4. ja 7. klasside e-tasemetööd

BNS
Copy
Sel õppeaastal tuleb õpilastel teha tavalisest rohkem tasemetöid. Foto on illustratiivne.
Sel õppeaastal tuleb õpilastel teha tavalisest rohkem tasemetöid. Foto on illustratiivne. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Teisipäevast kuni oktoobri keskpaigani toimuvad e-tasemetööd 4.-7. klassi õpilastele, tasemetöid on sel õppeaastal tavapärast rohkem.

4. klassi õpilased teevad sel sügisel tasemetööd matemaatikas, eesti keeles, vene keeles, eesti keeles teise keelena ja loodusõpetuses. 7. klassi õpilastele on lisaks ka saksa ja inglise keele tasemetööd.

Tasemetööde läbiviimise eesmärk on anda nii õpilastele, lastevanematele, õpetajatele, koolidele kui ka riigile objektiivset ja võrreldavat tagasisidet õppetöö tulemuste kohta. Tänavused tasemetööd pakuvad hea võimaluse teada saada, kas ja milliseid õpilünki on eelmise õppeaasta erakorraline olukord õppetöös - kontakt-, hübriid- ja distantsõppeperioodide vaheldumine õpitulemustele tekitanud. Selle info põhjal saavad õpetajad lähtuvalt õpilaste vajadustest just talle täiendavat tuge pakkuda.

Haridus- ja noorteameti testide ja hindamise osakonna juhataja Aimi Püüa sõnul on tasemetöö õpilase ja õpetaja jaoks tänuväärne enesehindamise vahend, mis annab ülevaate, mis teemadega on vaja veel tööd teha ning mis valdkondades ollakse juba väga edukad.

Tasemetööde eest õpilastele hindeid ei panda. «Koolide huvi e-tasemetöid teha on suur ja kõigil soovijatel on selleks ka võimalus. Ühe õppeaine tasemetöö toimub mitmel järjestikusel päeval. Tasemetööd viime läbi Eksamite Infosüsteemis (EIS) ning viimastel nädalatel olemegi koolitanud ja nõustanud veebiseminaridel tasemetööde teemadel nii koolijuhte kui õpetajaid,» rääkis Püüa ning rõhutas, et tasemetööde tegemise juures tuleb kindlasti tähele panna seda, et pärast töö sooritamist õpilastele ja õpetajatele EISi kuvatav tagasiside aitab küll tuvastada võimaliku õpilünga, aga seda lünka tasandab õpilase või klassi vajadusi arvestavalt muudetud järgnev õppetöö.

«Tulemuse kohta tagasiside saamine on vaid osa tasemetöö kui õppimist toetava hindamisvahendi panusest, õppetöö rõhuasetuste muutmisega saab tegeleda vaid iga õpetaja ise koostöös oma õpilastega. Tasemetöö tegemise mõte ongi saada ülevaade õpilase edasijõudmise kohta, tuvastada võimalikud õpilüngad ja neid arvestades kavandada edasine õppetöö,» tõdes Püüa.

Riiklikku valimisse kuuluvad õpilased sooritavad tasemetöö selle toimumise esimesel päeval. Ülejäänud õpilaste osalemise otsustab koolijuht. Tal on valida vähemalt kahe tasemetöö toimumise päeva vahel. Riikliku valimi puhul hindavad õpilaste vastuseid haridus- ja noorteameti poolt kaasatud hindajad või kasutatakse hindamistäpsuse suurendamiseks korduvat hindamist (õpetaja + ameti kaasatud hindaja). Valimisse mittekuuluvate õpilaste töid hindavad koolide enda õpetajad hindamisjuhendite põhjal.

Harno spetsialistid on kogu tasemetööde tegemise perioodi jooksul õpetajatele hindamisel toeks. Hinnata tuleb õpetajal neid ülesandeid, mida arvuti hinnata ei oska, näiteks eesti keele kirjutamisosa.

Tasemetööde tulemused tehakse koolidele kättesaadavaks EISis viie tööpäeva jooksul pärast tasemetöö toimumise viimast päeva. Tasemetööde riiklikud tulemused avaldatakse EISis hiljemalt kuu pärast tasemetöö toimumist. Valimisse kuuluvaid koole kokkuvõttes ei nimetata.

Tasemetööd viib läbi haridus- ja noorteamet koostöös haridus- ja teadusministeeriumiga Eksamite Infosüsteemis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles