Tartu Ülikool ja Tallinna Ülikool on teinud haridus- ja teadusministeeriumile ettepaneku käivitada ülikoolidevaheline Õpetajate Akadeemia, et kindlustada õpetajate järelkasvu ning kasvatada ülikoolide võimekust õpetajate ja haridusjuhtide koolitamisel, samuti kõrgtasemel teadustööks haridusteaduste valdkonnas.
Tartu Ülikool ja Tallinna Ülikool soovivad käivitada Õpetajate Akadeemia
Algatusega toetatakse ülikoole õppekavade ja õppeprotsessi paindlikumaks muutmisel, et kõige suurema järelkasvu vajadusega valdkondades kasvaks oluliselt õppima asuvate õpetajakoolituse üliõpilaste arv, sealhulgas nii kvalifikatsioonita juba töötavad õpetajad kui seni muudel elualadel töötanud erineva taustaga või gümnaasiumi- või bakalaureuseõppe hiljuti lõpetanud inimesed.
Fookus on loodus- ja täppisteadused ning tehnoloogia (LTT) valdkonna õpetajatel. Õpet soovitakse muuta senisest enam töökohapõhiseks ja personaliseerida. Kavas on tugevdada olemasolevaid või arendada välja uusi uurimisrühmasid, fookusega ainedidaktikatel, haridusjuhtimisel ja -innovatsioonil, kaasaval haridusel ning mitmekultuurilises ja -keelses keskkonnas õpetamisel.
Õpetajate Akadeemia toel peaks suurenema ülikoolides LTT valdkonna õpetajakoolituse õppekavade konkursid, vastuvõetute ja lõpetajate arvud ning koolidesse tööle minejate osakaal, samas vähenema katkestajate osakaal. Ülikoolid saavad kasvatada oma võimekust õpetajate ja haridusjuhtide professionaalse arengu toetamisel ning haridusvaldkonna väljakutsete lahendamisel koos partneritega avalikust ja erasektorist.
Riik on toetanud haridusteaduste valdkonna arendamist ning õpetajaõppe pakkumist tõukefondide meetmest «Tänapäevase õpikäsituse rakendamine ning kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis» viie miljoni euro ulatuses.
Tõukefondide uuel, 2021–2027 perioodil on kavas jätkata seniste kompetentsikeskuste edasiarendamist ning toetada Õpetajate Akadeemia tegevusi.