Kuku raadio sügishooaja «Haridusmõtte» avasaates leidsid koolijuhid Reelika Turi ja Mare Räis, et kuigi poolteist aastat koroonakriisi on parandanud õpetajate digipädevust ja õpetanud lapsi paremini juhendeid lugema, on aeg tegeleda koolis taas tavapärase õppimisega.
Koolijuht pole tervisekriisijuht
Raasiku kooli juhi Reelika Turi sõnul on koroonaajas olnud ka head, näiteks on olude sunnil paranenud õpilaste funktsionaalne luegmisoskus, mis tähendab, et juhendeid mõistetakse paremini ja parem on ka võime infost olulist välja ventileerida.
Keeruline on viimasel pooleteisel aastal olnud Turi jaoks aga see, et koolijuhilt eeldatakse teadmisi vaktsiinidest, vaktsineerimisgraafikute koostamist ning ventilatsiooni ja CO2 andurite maailmas orienteerumist.
«Koolijuht ei ole tervisekriisijuht ja see, et otsustasime teha aktuse väljas, tähendas, et praegu on viiendik õpilasi kodus haiged, sest ilm juhtus olema külm,» tõi Turi näite, kuidas tervist puudutavad otsused ei pruugi koolis alati kõige paremini õnnestuda.
Temaga ühel meelel oli ka Järveküla koolijuht Mare Räis, öeldes, et on pidanud kirjutama palju vastuseid erinevatele instantsidele ja lapsevanematele ning koostama kõiksugu riskianalüüse. «Sügisel õpetajatega kokku saades ütlesin, et nüüd tahan tegeleda õppimisega ja kui see sel aastal ei peaks õnnestuma, siis pean vaatama otsa oma motivatsioonile,» tõdes Räis.
Turi lisas öeldule, et ka nende koolis oli augustis puhkuselt naastes tunda, et õpetajad on südamest rõõmsad võimaluse üle lapsi vahetult õpetada. «Juunis olime distantsõppest kõik väsinud,» tunnistas ta.
Vaimset tervist hoiab grilli – ja tšillitöörühm
Räisi sõnul on viimased poolteist aastat koolis olnud keerulised eeskätt alles alustavatele noortele või värske karjääripöörde teinud õpetajatele. Ta pakkus, et põhjuseks võib olla see, et kui kogenud õpetajad võtsid distantsõpet rahulikumalt, siis algajatele valmistas otsesuhtluse ja vahetu tagasiside puudumine pettumuse. «Nemad vajavad ehk kõige rohkem turgutamist,» tõdes Räis.