Hariduselu koondav e-teenus HarID kogub koolide seas populaarsust

BNS
Copy
IT-teenused on transpordi järel suuruselt teisel kohal olev teenuste impordiartikkel.
IT-teenused on transpordi järel suuruselt teisel kohal olev teenuste impordiartikkel. Foto: Toomas Huik

Hariduselu koondava e-teenuse HarID kasutajate arv on aastaga pea kolmekordistunud.

Haridus- ja teadusministeeriumi ülevaatest selgub, et üle 60 000 kasutajaga HarID-iga on liitunud juba 37 kooli.

HarID eesmärk on lihtsustada õpilaste sisselogimist erinevatesse e-keskkondadesse ja aidata koolidel automatiseerida kasutajate haldust.

HarID-is saab ise konto luua ning ühe konto abil ligi pääseda mitmetele e-teenustele. Paljudesse keskkondadesse, näiteks Opiq, Moodle, eKool ja paljud teised on kõige kergem sisse logida hariduse e-teenuste jaoks loodud turvalise autentimislahenduse HarID abil. See teeb teenuste kasutamise palju lihtsamaks ja ka turvalisemaks - ühe kontoga saad edaspidi sisse paljudesse e-teenustesse.

Teenused, millele pääseb ligi HarID-i abil ligi, on eKool, Opiq, Foxcademy, E-koolikott, Tahvel, Libry, Haridusportaal, HITSA Moodle ja EIS.

HarID konto saab teha igaühele olenemata sellest, kas temaga või tema lapsega seotud kool on HarID-iga liitunud või mitte, ka alaealistele, kellel ID-kaart puudub. Kooli poole selleks pöörduda pole vaja.

Lapsele saab HarID-isse konto teha tema eeskostja, näiteks lapsevanem. Eestkostja loob endale HarID konto ja sellega tekib seos laste ja eeskostjate vahel automaatselt, kuna HarID on seotud rahvastikuregistriga. Eeskostja saadab lapse e-postile HarIDist kutse liitumiseks. Sisselogituna on näha lapsevamal oma laste info, mille juures on nupp "saada kutse". Vajutada tuleb nuppu ja täita ära küsitud väljad.

Laps logib sisse oma meilipostkasti ja aktiveerib sealt HarID konto emailis oleva lingi kaudu, lisades talle ka sobiliku parooli edaspidiseks sisselogimiseks. Edaspidi saab laps kasutada HarID logimist kasutajanime ja parooliga, kuna tema küljes on läbi vanema ka tema isikukood.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles