Kersna sõnul tegi valitsus möödunud nädalal põhimõttelised otsused selle kohta, kuidas saaks hoida koole võimalikult avatuna, võttes arvesse teaduslikke teadmisi ja rahvusvaheliste organisatsioonide soovitusi.
Kersna tõdes, et pikaajaline distantsõpe on mõjunud halvasti laste õppeedukusele, vaimsele tervisele ja liikuvusele. Nii hindasid pea pooled õpilased, et nende liikuvus koduõppel olles on oluliselt vähenenud, samuti kinnitasid paljud, et neil on sageli kõikidest asjadest kõrini.
«Distantsõppel on olnud lisaks positiivsetele külgedele kindlasti ka olulised negatiivsed küljed,» tõdes Kersna.
Tema sõnul on rahvusvahelise üldsuse peamine hoiak, et õppetöö avatuna hoidmiseks on oluline koolipere ja üldiselt ühiskonna vaktsineerimine. «Eestis on praegu 72 protsenti haridusasutuste töötajatest vähemalt ühe doosiga vaktsineeritud. 15 maakonnast seitsmes on üldharidusvaldkonna töötajatest vaktsineeritud rohkem kui 80 protsenti ja ülejäänud maakondades on see näitaja üle 70 protsendi,» märkis Kersna. Ta nentis, et siiski on ainuke erand Ida-Virumaa, kus see näitaja on 59 protsenti.
Laste ja noorte osas on vaktsineerimistempo praegu kõige kiirem. 16-17-aastastest on kaitsesüsti saanud 47,1 protsenti, 12-15-aastastest üle 31 protsendi, seejuures toonitab Kersna, et laste kaitsepookimiseks avanes võimalus alles juuni lõpus.
Tartumaal, Viljandimaal, Raplamaal ja Harjumaal on 16-17-aastastest vaktsineeritud pea pooled, Tartumaal aga juba ligi 60 protsenti. 12-15-aastaste vastavad näitajad on madalamad, näiteks Ida-Virumaal vaid 11 protsenti, mujal maakondades 20 protsendi juures.
Viirustesti tuleks teha kord nädalas
Koolide avatune hoidmiseks on paljude riikidel kasutusel ka laialdane kiirtestimine. «Eestis oleme teinud põhimõttelise otsuse, et need õpetajad, kes pole kaitsesüsti saanud ning kellel puudub Covid-pass, peavad läbima kord nädalas viirustesti. Nii toimub see koostöös terviseametiga esialgu aasta lõpuni, siis juba vaatame edasi,» ütles Kersna. Ta lisas, et see puudutab nii üldharidust, alusharidust, huviharidust kui ka kõrgkoole.