Sõltumata suunamudija valdkonnast on tal siiski vastutus oma jälgijate ees. Liiga palju on näiteid, kus ilma vastava ettevalmistuseta inimesed annavad nõu teemadel, mida nad ei ole õppinud. Olgu selleks valdkonnaks siis toitumine, tervishoid või meditsiin.
Teenuste ja toodete promo
Teine suurem teema, mis arutelu alla on tõusnud, puudutab reklaami ehk toodete või teenuste promomist oma jälgijatele. Sellele teenusele on kindlasti olemas tellijaskond, kuna suunamudija, keda jälgib näiteks 20 000 inimest, võib olla tõhusam kanal tarbijateni, kui mõni veebiväljaanne.
Diskussioon tekib sellest, kas influecer promob endale meelepärast toodet ning soovitab seda põhjusel, et see talle tõesti meeldib või teeb ta seda põhjusel, et talle on promo eest makstud. Ühel juhul on tegemist soovitusega heast tootest, teisel juhul aga makstud reklaamiga ning seda vahet peaks mõistma ka jälgijad. Vahe tegemine aga võib osutud keeruliseks ning seetõttu ka saadav sõnum eksitavaks.
Influenceri rolli täitmisest on avalikkuse ees vähe kõneldud. Valdkond on noortele atraktiivne ning paljud soovivad sama rada käia, mõistmata, et suunamudija rolliga kaasnevad kohustused, rutiin ning ka pidevast jälgijaskonna kasvatamise vajadusest tulenev pinge. Roll, mille noored endale hobina võtavad, võib hakata üsna pea üle jõu käima ning probleeme tekitama.
Selliste ohtude põhjalikum teadvustamine aitaks probleeme vältida ning teisalt enda huvidele parema väljundi ja võibolla ka tulevikus sissetuleku tagava, paindliku elukorraldusega tegevusvaldkonna leida.
Teksti koostas Priit Talv