Viimaste aastatega on hakatud otsima uusi tähelepanu müümise võimalusi. Ühelt poolt on põhjuseks raha eest avaldatud materjalide ülekülluse, teisalt reklaamiraha liikumine globaalsete sotsiaalmeediakanalite kätte, mis vähendab oluliselt siinsete meediakanalite tulusid.
Esimene suurem probleem on sisuturundus ehk makstud artiklid, mida esitatakse näiteks ajakirjandusväljaannetes teiste uudislugude vahel. Me ei pruugi märgata, et tegemist on makstud sisuga ning kellegi huvides kirjutatud ning võtame seal olevat infot ajakirjandusliku sisuna. Näiteks võime lugeda, et uus mobiiltelefon on oma funktsionaalsusega teistest oluliselt üle. Kui me ei tea, et tegemist on makstud sisuga, võimegi arvata, et ajakirjanik tegi kõikehõlmavat uurimistööd ja see on tema tähelepanek. Ometigi oli sellise kiidulaulu tellinud mobiiltelefoni tootja ning see ei pruugi lõpuni tõele vastata.
Samasuguse mustriga toimib ka suunamudijate tegevus, kus nad vastutasuks saadud toote või makstud raha eest, soovitavad oma jälgijatele ühte või teist toodet või teenust. Selline toote kiitmine ei tähenda, et suunamudija ise oleks selle toote veendunud kasutaja ja selle headuses kindel, vaid talle on selle kiitmise eest makstud.
Eestis on olnud hetki, kus mõne veebiväljaande ühe ekraanitäie uudiste sekka pole mahtunud ühtegi päris ajakirjanduslikku uudist, vaid kõik lood on kellegi poolt makstud sisuga.
Tasulised sõnumid ajakirjanduses
Selliseid hägusate piiridega makstud sisu esitamisi leiab üha sagedamini. Eestis on tehtud katse panna ajalehe toimetuse kõrval tööle suhtekorraldusagentuur, mis oleks aidanud raha eest oma sisu meediakanalitesse saada. Üks teleuudiste saade on koostanud ja avaldanud hinnakirja tellitud sisu uudistesaates avaldamiseks.
Selline, oma sõnumite tasuline ning varjatud edastamine meediakanalites ei piirdu ainult uudiste või reklaamidega.
Tähelepanelikum vaataja võib märgata erinevaid tooteid filmides, seriaalides, aga ka telekanali hommikusaadetes. Sellised ilmumised üldjuhul ei tähenda, et tegemist oleks lihtsalt juhusliku visuaalse elemendiga, vaid tooted paigutatakse filmidesse, seriaalidesse ja saadetesse nähtavale kohale, kuna selle eest on makstud.
Selliseid paremini või halvemini varjatud tähelepanu taotlemise katseid on teisigi. Näiteks ka erinevates saadetes olevad tarbijamängud, kus osaleja võib võita head ja paremat on lisaks loositavatele toodetele täiendanud ka mängu korraldaja rahakotti.